جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: بعد از تعطیلی 19 روزه، لیگ برتر در سال جدید از ساعت 19:50‌ روز 14 فروردین با بازی حساس پرسپولیس و سایپا شروع می‌شود

در فاصله 5 هفته به پایان مسابقات، تیم پر‌طرفدار پایتخت با توجه به رقابت نزدیک بالای جدول نیاز به پیروزی دارد و سایپا هم برای اطمینان از ماندن در لیگ برتر، نمی‌خواهد ورزشگاه آزادی را دست خالی ترک کند.

پرسپولیس که فصل گذشته نتوانست سهمیه آسیا را به‌دست آورد، بیش از هر چیز به حفظ رتبه سوم و صعود به لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کند. این تیم که از 29 بازی
50 امتیاز دارد و استقلال رقیب سنتی‌اش را در فاصله یک امتیازی می‌بیند، تنها با کسب 3 امتیاز می‌تواند از ماندن در این رتبه مطمئن باشد. از سوی دیگر، فاصله 9 امتیازی سرخ‌پوشان با سپاهان صدرنشین موجب شده تا آنها هنوز از قهرمانی کاملا ناامید نباشند؛ حتی اگر احتمال آن خیلی کم باشد.

پرسپولیس برای حفظ آمادگی‌اش در تعطیلات نوروز به اردوی دوبی رفت و 2 بازی دوستانه داشت که نتیجه آن شکست 4 بر 2 مقابل منتخب لیگ امارات و پیروزی 5 بر یک مقابل النصر بود. دایی درباره این اردو می‌گوید: در دوبی اردوی تدارکاتی خوبی داشتیم و طبق برنامه تمرینات منظمی انجام دادیم، ضمن اینکه 2 بازی تدارکاتی بسیار خوب برگزار کردیم تا بازیکنان را در شرایط مسابقه نگه داریم و همه نفرات تیم را محک بزنیم.

در اردوی دوبی از همه نفرات تیم در 2 بازی دوستانه استفاده کردیم که در این میان برخی از نفراتی که در بازی‌های رسمی کمتر مورد استفاده قرار گرفته بودند، خودشان را به من نشان دادند. با وجود این، چیزی به پایان فصل نمانده و من نمی‌توانم ریسک کرده و ترکیب تیم را زیر و رو کنم اما از آنهایی که در تمرینات خوب باشند به‌نحوی استفاده خواهم کرد.

مصدومیت شیث ‌

اما این اردو به مصدومیت‌  شیث رضایی ‌ انجامید؛ هر چند شیث به‌دلیل اخراج مقابل ملوان در آخرین بازی سال از این بازی محروم بود. بادامکی، دیگر مصدوم پرسپولیس در این بازی است. شیث که بینی‌اش در برخورد با مجتبی شیری در یکی از تمرینات شکست، چهارشنبه مجبور به جراحی شد و علاوه بر بازی14فروردین بازی مقابل تراکتورسازی و احتمالا استیل آذین را هم از دست می‌دهد.

حوار ملا محمد، هافبک عراقی پرسپولیس هم به‌دلیل غیبت در اردوی دوبی با محرومیت انضباطی روبه‌رو شده و امروز به میدان نمی‌رود. دایی در توضیح دلیل محرومیت حوار که پیش از این هم سابقه غیبت غیرموجه داشته، می‌گوید: حوار ملامحمد در دوبی غایب بود.

من به او 2 روز بیشتر از سایر نفرات تیم مرخصی دادم. ویزای او نیز روز ششم فروردین صادر شد اما او به دوبی نیامد و حالا به تمرین آمده و می‌گوید که 2 پاسپورت داشته و می‌بایست برای دیگر گذرنامه او ویزا صادر می‌شده. من کاری به این کارها ندارم و او را در اختیار باشگاه گذاشتم و به او اجازه تمرین ندادم. تکلیف او را کمیته انضباطی باشگاه مشخص می‌کند. 

سایپا، نگران سقوط

سایپا هر چند در رده یازدهم است ولی فشردگی جدول موجب شده تا 10 تیم پایین جدول نگران سقوط باشند. سایپا 35 امتیازی است ولی با منطقه سقوط تنها 5 امتیاز فاصله دارد. بدین‌ترتیب تیم کرجی هم در این بازی به‌دنبال امتیاز است.

مایلی کهن، سرمربی این تیم می‌گوید که بازیکنانش تمرینات منظمی داشته‌اند و به نتیجه‌گیری در این بازی خوشبین است: بازیکنان‌مان به قدری آماده هستند که من برای انتخاب 20 بازیکن بازی با پرسپولیس دچار مشکل بودم. این بازی برای ما حساس‌تر از پرسپولیس است؛ چراکه پرسپولیس در جام حذفی شانس دارد اما ما در لیگ  احساس خطر می‌کنیم.

آشتی در نخستین بازی سال

رویارویی مایلی کهن و دایی، مربیان 2 تیم که در گذشته جنگ‌های لفظی زیادی داشته‌اند، از نکات جالب این بازی است. هر دو مربی اما تاکید می‌کنند که گذشته را فراموش کرده‌اند و مشکلی با یکدیگر ندارند.

علی دایی می‌گوید: من هیچ مشکلی با آقای مایلی‌کهن ندارم و به ایشان به‌عنوان مربی و بزرگ‌تر خودم احترام می‌گذارم.  مایلی کهن هم نظر مشابهی دارد: من و دایی جداشدنی از این فوتبال نیستیم. هرچند که برخی چسبیده‌ها به فوتبال در برخی مقاطع خواستند ما را جدا کنند،  اما ما جداشدنی نیستیم. 

کد خبر 104098

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز