یکشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسناد منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که مقامات ارتش این کشور در خصوص توانانی پلیس افغانستان نگرانی‌های جدی دارند

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه انیدیپندنت در اسناد جدید نظامی منتشر شده توسط ارتش انگلیس درباره پلیس ملی افغانستان ابراز نگرانی‌های جدی شده است. در این اسناد هشدار داده شده که ایجاد یک نیروی قوی و موثر پلیس در افغانستان سال‌ها به طول خواهد انجامید.

 روزنامه ایندیپندنت به نقل از دفتر وزارت خارجه انگلیس همچنین تصریح کرد که ممکن است برای ایجاد یک نیروی موثر پلیس در افغانستان سال‌ها زمان نیاز باشد.

این روزنامه همچنین اعلام کرد: حجم چالش‌های پیش‌روی پلیس ملی افغانستان بسیار زیاد است به همین دلیل ایجاد یک نیروی پلیس مستقل، حرفه‌ای و پاسخگو سال‌ها به طول خواهد انجامید و نیازمند حمایت‌های چشمگیر بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عنوان بخشی از افزایش اقدامات علیه شبه‌ نظامیان طالبان، طرح‌ها برای گسترش قدرت و تعداد نیروی پلیس افغانستان از حدود 100 هزار نفر به 160 هزار نفر درحال اجراست.

در همین‌حال یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: ما از انتقادهای گسترده نسبت به عملکرد پلیس ملی افغانستان باخبر هستیم که برخی از این انتقادها به شدت همه را نگران کرده است. لندن به طور کامل به اعمال اصلاحات در پلیس ملی افغانستان و ایجاد یک نیروی حرفه‌ای، متعهد است.

کد خبر 103915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز