همشهری آنلاین: جاده کرج - چالوس یکی از مهم‌ترین قطب‌هـای گردشگری ایران است

که مناطق و اماکن دیدنی موجود در این جاده، آنرا به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا تبدیل کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وجود رودخانه کرج به موازات جاده کرج - چـالوس، سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان که همچون جزیره‌ای کوچک در آنسوی آب سدکرج می‌باشد زیبایی‌های این جاده را دو چندان کرده است.

این جاده از شمال به استان مازندران شهرستان چالوس، از شرق به شهرستان تهران و شمیرانات، از غرب به منطقه طالقان و از جنوب به شهر کرج متصل است.

نخستین جاذبه‌ای که در ابتدای ورودی به آسارا ازسمت کرج به چشم می‌خورد، قلعه تاریخی صلصال است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام باز می گردد.

آبشار زیبـا و دیدنی هفت چشمه درمنطقه آدران در کیلومتر 17 جـاده کرج - چالوس، آبشار و پیست اسکی خور، آبشار روستای کلهـا، چشمه وله در فاصله دو کیلومتری گچسر در روستای وله، باغ لاله ها، تپه شنستون، قلعه دزدبنـد، کـاخ شهرستانـک، امـامـزاده سپهسالار، قلعه ری زمین، غـار زیبای یخ مراد در روستای کهنه ده، غارهای ری زمین و سیراچال و کاخ‌ها و قلعـه های قدیمی که قدمت آن به دوران ساسانیان می رسد ازجمله مهمترین نقاط دیدنی این جاده محسوب می‌شود.

بخشدار آسارا به واحد مرکزی خبرگفت: بخش آسارا از نظر منابع طبیعی و تاریخی آنچنان غنی است که ظرفیت لازم برای ایجاد صنعت جهانگردی و گردشگری بین المللی را نیز دارد و جاده کرج - چالوس به عنوان یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاده های جهان در این بخش واقع است.

ابـوالقاسم باقری با بیان اینکه سالانه حدود 13میلیون جهانگرد و گـردشگر داخلی از این جـاده بازدید می کنند افزود : بخش آسارا بـا دارا بودن سه قله بالای چهار هزار متر، پیست اسکی بین‌المللی دیزین از مناطق مهم گردشگری ورزشی محسوب می شود.

وی گفت: جاده چالوس با داشتن 150 واحد پذیرایی بین راهی، سه هتل به نامهای گاجره، گچسر و دیزین و یک مهمانپذیر بـه نـام هتل سفید آماده پذیرایی و سرویس دهی به مهمانان این جاده زیبا است.

بخش آسارا کرج با دارا بودن 56 روستا حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 103907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز