معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری به‌خصوص در مناطق آزاد، دستاوردهای متعددی را برای صنعت گردشگری در پی خواهد داشت.

به گزارش از اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محمد حسین برزین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های میراث فرهنگی و گردشگری ایران بر حضور حرفه‌ای تشکیلات گردشگری ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌ویژه نمایشگاه میلان 2010 BIT تأکید کرد و گفت: «نمایشگاه میلان از بازارهای استثنایی گردشگری جهان بود و چهارمین رویداد گردشگری از منظر تخصصی و تجاری در صنعت گردشگری دنیا به شمار می‌رود.

 به همین دلیل علاوه بر 18 آژانس ارائه‌کننده خدمات مسافرتی و ...گردشگری ایران، نهادهایی چون مرکز مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد کیش، اروند، قشم، ارس و انزلی نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. و ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی و گردشگری ایران را به نمایش گذاشتند و این افزایش آمار نسبت به سال‌های گذشته روند قابل‌قبولی را طی می‌کند.»

برزین افزود که برای معرفی جاذبه‌های تمدنی، مذهبی و تاریخی کشورمان در میلان که نزدیک به 150 کشور نیز در آن حضور داشتند، غرفه جمهوری اسلامی ایران در زمینی به مساحت 194 متر با الهام از نمادهای تاریخی و تمدنی مانند تخت جمشید و نیز نمادهای مذهبی همچون سردر مساجد ایرانی از قبیل مسجد جامع یزد ساخته شد که این نماد با استقبال بازدیدکنندگان و دست اندرکاران گردشگری جهان به‌ویژه، مگاتورها و مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای مواجه شد.

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های میراث فرهنگی و گردشگری ایران با تاکید بر اینکه در سایه نمایشگاه‌های برگزار شده و تبلیغات مداوم ایران در بازارهای گردشگری، اکنون نام ایران به‌عنوان مقصدی قابل اعتنا و امن در مقاصد گردشگری جهان عنوان می‌شود، افزود که در ملاقات و مذاکراتی که با همتایان جهانی خود داشتیم به وضوح دیدیم که نتیجه تلاش‌های صورت گرفته از سوی تشکیلات گردشگری به هیچ وجه قابل کتمان نیست  و همگان به رشد فزاینده گردشگری در ایران اذعان داشتند.

وی ادامه داد: معرفی ایران در نمایشگاه میلان در قالب مذاکرات دو جانبه بخش خصوصی ایران با مگاتورهای جهان، معرفی سنن پذیرایی، ارائه نفیس‌ترین اقلام تبلیغاتی فاخر همچون کاتالوگ معرفی ظرفیت‌های گردشگری به زبان ایتالیایی، چایخانه سنتی و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در بهترین شکل ممکن صورت گرفت و روح مهمان‌دوستی و خونگرم ایرانیان را در میلان به تصویر کشید.

این مقام مسئول با  توجه  به اینکه ایران در آستانه جهش بزرگی در ارتباط با صنعت گردشگری قرار دارد گفت: حضور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بازارهای جهانی و سبد تبلیغات نمایشگاه‌های بزرگ گردشگری روندی رو به رشد را تجربه کرده است. هر چند در این راستا فراز و فرودهایی را تجربه کرده، اما اکنون به جرات مدعی هستیم که دوره آزمون و خطا در این عرصه پایان پذیرفته و حضور ایران در بازارهای جهانی منسجم و هدفمند خواهد بود.

برزین اعلام کرد: با همکاری بخش خصوصی به‌خصوص شرکت‌های خدمات مسافرتی، جدول نمایشگاه‌های گردشگری را برای سال آینده در اولویت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تعریف می‌کنیم.

برزین حضور مناطق آزاد و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری را در نمایشگاه‌های گردشگری جهان به فال نیک گرفت و گفت: «مذاکرات بسیار خوبی میان مناطق آزاد با گروه‌های سرمایه‌گذار در حاشیه میلان صورت گرفت. این استقبال از بسته‌ها و حضور بازدیدکنندگان در غرفه ایران، به حدی بود که اقلام تبلیغاتی گردشگری و مناطق آزاد با وجود پیش‌بینی‌های انجام شده طی 4 روز این نمایشگاه کفاف نداد.»

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های میراث فرهنگی و گردشگری ایران با تقسیم بندی دیدارهای ایرانیان حاضر در میلان به 3 دسته دیدار با مقامات رسمی، رسانه‌ای و مذاکراتی افزود: در دیداری که با موراتی، شهردار میلان انجام دادیم، وی اظهار امیدواری کرد که مناسبات فرهنگی و گردشگری میان ایران و ایتالیا باعث دوستی بیش از پیش دو ملت بزرگ ایران و ایتالیا به‌عنوان دو کشور باستانی با تاریخی کهن و تمدنی چشمگیر شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های میراث فرهنگی و گردشگری ایران همچنین با توجه به معرفی ایران در رسانه‌های ایتالیایی در حاشیه نمایشگاه میلان گفت: متأسفانه ایتالیایی‌ها تحت نفوذ و سیطره تبلیغات منفی و امپریالیستی علیه ایران قرار دارند و ما به‌صورت پیگیر و هدفمند در نمایشگاه میلان، ایران را باثبات‌ترین کشور در ناامن‌ترین منطقه جهان یعنی خاورمیانه قلمداد کرده‌ایم.

وی با بیان طرح  ایران هراسی برخی کشورهای زورمدار در سطح جهانی گفت: آنها بهتر از هر کسی می‌دانند که ایران کشوری مقتدر و امن است، اما می‌خواهند با غبار‌آلود جلوه دادن فضای کنونی کشور ما، اهداف خود از جمله عدم‌ورود گردشگران به ایران را محقق کنند که به‌طور حتم حضور ایران در بازارهای بزرگ و مهم جهان، به خوبی این دیدگاه غلط را اصلاح خواهد کرد.

 برزین از تاریخ و تمدن ایران به‌عنوان پل ارتباطی مستحکم میان قلوب ملت‌ها یاد کرد و گفت: «باید در این رقابت فشرده جهانی سهم گردشگری ایران را مطابق با سند چشم‌انداز 20 ساله مطالبه کرده و گردشگری ایران را متناسب با نام بلند آوازه کشورمان و ظرفیت‌های بزرگ آن توسعه دهیم.»

وی افزود: برای تحقق این امر با توجه به امکانات و شرایط موجود، تمامی تلاش خود را به کار بسته‌ایم که در نمایشگاه‌های گردشگری جهان، یکی از پربارترین، تخصصی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مصادیق حضور جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور برسانیم.

همشهری استانها

کد خبر 103863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز