سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی ترمیم کابینه نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در واکنش به شکست سختش در انتخابات منطقه ای، معلمان، رانندگان قطار و کارمندان دولت در این کشور اعتصاب کردند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیشتر اتحادیه‌های کارگری در فرانسه برای برپایی اعتصاب در ده‌ها شهر این کشور در اعتراض به بیکاری، حقوق کم، هزینه بالای زندگی، طرح دولت برای تغییر نظام پرداخت حقوق بازنشستگی، با یکدیگر متحد شده‌اند.

معلمان فرانسوی در اعتراض به حذف فرصت‌های شغلی و اصلاحات آموزشی دولت، دست از کار کشیده اند.

کارکنان برخی از وزارتخانه ها و دادگاه ها نیز در اعتراض به کمبود نیروی کار، اعتصاب و برخی از محاکمات را مختل کردند.

اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل نیز خدمات حمل و نقل ریلی منطقه ای، خطوط بین شهری و بخش هایی از شبکه متروی پاریس را مختل کرده است.

به نظر می رسد اقدام سارکوزی در ترمیم کابینه خود که براساس آن، اریک ورت وزیر بودجه جایگزین زاویه دارکوس وزیر کار فرانسه شد، تاثیری بر رهبران اتحادیه های کارگری این کشور نداشته است.

برنارد تیبال رهبر کنفدراسیون عمومی اتحادیه های کارگری فرانسه اعلام کرد: ورت پیش از این در جایگاه خود به عنوان یک وزیر، تعداد کارکنان بخش عمومی را کاهش داده است.

فرانسوا بارون که در دولت ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه نیز وزیر بوده، جایگزین ورت شده است.

این انتصاب به عنوان تلاش دولت سارکوزی برای آرام کردن اعضای راست - میانه حزب خود قلمداد می شود.

سارکوزی در سال 2007 با وعده تقویت اقتصاد فرانسه و اشتغال زایی ، انتخاب شد ولی رکود اقتصادی پارسال باعث شد بیکاری در این کشور به ده درصد افزایش یابد که بالاترین میزان در یک دهه گذشته است.

کد خبر 103813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز