جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه گفت: بیشتر جاده‌های ایران لغزنده است و ترافیک پرحجمی دارد

سرهنگ حسین علیشاهی درگفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: ترافیک در مسیرمنتهی به فیروزکوه، آزاد راه‌های تهران - قم، تهران - کرج وکرج - قزوین، نیمه سنگین اما روان است.

وی با اشاره به اینکه محور قزوین - رشت ترافیک نیمه سنگین و کاملا روانی دارد افزود: سه محور شمالی ورودی به استان مازندران (کندوان، هراز و فیروزکوه) نیز، ترافیکی نیمه سنگین و روان دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور با اشاره به اینکه بیشتر ورودی‌های شهر مشهد ترافیک نیمه سنگین و روان دارد، افزود: در استان اصفهان نیز به خصوص ورودی شهر اصفهان ترافیک سنگین، پر حجم و روان گزارش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره تصادفات 24 ساعت گذشته گفت: امروز 41 فقره تصادف با 11 کشته و60 مجروح در جاده‌های کشور رخ داده است که آمار کشته شدگان این حوادث در مقایسه با روزهای قبل کاهش چشمگیر دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور تصریح کرد: ساعت 7 و 30 دقیقه امروز در مسیر قم به اصفهان در محدوده نیزار سلفچگان، یک دستگاه سواری پیکان با انحراف به چپ به خودروی سمند برخورد می‌کند که در پی آن 8 نفر کشته و 3 نفر مجروح می‌شوند.

علیشاهی از حادثه دیگری در مسیر شاهرود به سبزوار، نزدیک به سمنان، خبرداد و افزود: در برخورد سواری پراید با خودروی پژو آر دی به علت بی توجهی راننده پراید، 5 نفر از سرنشینان هر دو خودرو مجروح شدند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور، بی توجهی راننده به جلو را عامل بیشتر این تصادفات در شبانه روز گذشته دانست و گفت: انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئن از عوامل مهم دیگر تصادفات رانندگی در این مدت است.

علیشاهی در توصیه به رانندگان با تأکید بر لزوم استراحت کافی قبل از آغاز رانندگی های طولانی، افزود: باید با توجه به تابلوهای هشداری از هر عامل کاهنده توجه به جلو از جمله صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی پرهیز کرد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور در پایان افزود: رانندگان می‌توانند پیش از سفر آخرین وضع راه‌ها را از شماره تلفن 021 - 88255555 جویا شوند و در سفر نیز برای امداد طلبیدن با همان شماره یا110 تماس بگیرند.

کد خبر 103736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز