چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: 100درصد مطالبات فرهنگیان تهرانی پرداخت شد.

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، مطالبات فرهنگیان شهر تهران به‌طور کامل پرداخت شد. حتی بدهی‌های 15سال پیش نیز تسویه شده‌است. زکریا یازرلو اعلام کرد: شهر تهران نخستین استانی بود که حقوق و عیدی فرهنگیان را پرداخت کرد.

وی در پاسخ به سؤال همشهری در باره اینکه در برخی از مناطق تهران مانند منطقه 18 عیدی و حقوق بهمن و اسفند‌ماه حق‌التدریسی‌ها پرداخت نشده است، گفت: هیچ دینی به فرهنگیان تهران نداریم و اگر کوتاهی بود مربوط به منطقه است و این موضوع پیگیری می‌شود.

یازرلو درباره پاداش بازنشستگان فرهنگی نیز اظهار کرد: 180میلیاردتومان میزان پاداش بازنشستگان فرهنگیان شهر تهران است که مربوط به 9هزارنفر است. از این تعداد 7هزارنفر بازنشسته پیش از موعد و 2 هزار نفر بازنشسته عادی هستند که در تلاش هستیم تا این مطالبات نیز پرداخت شود.

408 مدرسه حاشیه‌ای

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران درباره مدارس حاشیه‌ای اعلام کرد: اکنون در شهر تهران 408 مدرسه حاشیه‌ای لازم‌‌التوجه وجود دارد که 35میلیارد ریال اعتبار برای این مدارس اختصاص یافته است.

تغییر ساعت کار مدارس

یازرلو درباره تغییر ساعت کار مدارس شهر تهران گفت: تصمیم شورای‌عالی ترافیک درباره برنامه تغییر ساعات کار در شهر تهران منجر به بروز واکنش در محافل فرهنگی و گردهمایی‌های فرهنگیان شهر تهران شد.

وی پیشنهاد کرد که ساعت کار مدارس از8:15 به ساعت کار اداری 7:30 تغییر یابد یا اصلا تغییری ایجاد نشود و چنانچه شورای ترافیک بخواهد این تغییر انجام شود از هم‌اکنون اعلام کند.

بازنشستگی فرهنگیان و مشکل کمبود نیرو

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این سازمان نگرانی‌هایی در باره فضا، نیروی انسانی و زیرساخت‌های فناوری دارد، اظهار کرد: برای اجرای نظام آموزشی جدید آمادگی کامل داریم.

زکریا یازرلو با بیان اینکه بیشتر نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران در آستانه بازنشستگی هستند، گفت: در آموزش و پرورش شهر تهران با عدم‌تناسب جنسیتی روبه‌رو هستیم چرا که 71درصد از فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 103672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز