پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خوسه لوییس ساپاترو و هوارد دین به منظور بررسی را‌ه‌های همکاری میان دو حزب سوسیالیست اسپانیا و دموکرات آمریکا با یکدیگر دیدار کردند.

به نوشته ال موندو،هوارد دین در بدو ورود به مادرید از سوی خوسه بلانکو دبیرکل سازمان حزب سوسیالیست اسپانیا  و ترینیداد خیمنس دبیر امور خارجه حزب سوسیالیست و دبیر امور ایبروآمریکای دولت اسپانیا در فرودگاه باراخاس مود استقبال قرار گرفت.

این سه نفر سپس رهسپار کاخ مونکلوا (محل اقامت نخست وزیر) شدند و در آنجا دین از سوی خوسه لوییس ساپاترو  مورد استقبال قرار گرفت.پس از آن نیز دو طرف برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در یک جلسه پرسش و پاسخ مطبوعاتی حاضر شدند.

بنا بر آنچه تا کنون منابع حزب سوسیالیست اعلام کرده‌اند در این جلسه مروری بر اوضاع خاورمیانه و بویژه آنچه در عراق و سرزمین‌های اشغالی در حال رخ دادن است انجام گرفت و رهبران دو حزب به تشریح دیدگاه‌های خود در این باره و نحوه همکاری‌های دوجانبه در رابطه با بحران خاورمیانه پرداختند.

مقدمات این دیدار از  تابستان سال گذشته و به هنگام دیدار خوسه بلانکو از ایالات متحده چیده شد.در آن زمان مقامات دو حزب سوسیالیست اسپانیا و دموکرات آمریکا تصمیم گرفتند به منظور ایجاد فضایی برای مذاکره،تشریک مساعی وهمکاری میان حزب دموکرات آمریکا و احزاب سوسیالیست دیدار‌هایی از این دست انجام شوند.

دیدار هوارد دین از اسپانیا همزمان با برگزاری احزاب سوسیالیست اروپا در شهر اوپورتوی  پرتغال انجام می‌گیرد.در این اجلاس قرار است درباره اروپای جدید سوسیالیست مباحثی مطرح شود.

هوارد دین نیز در این اجلاس حضور خواهد یافت و درباره مسائلی نظیر روابط میان کشور‌های دو سوی اقیانوس آتلانتیک و بحران خاورمیانه سخنانی را ایراد خواهد کرد.
از سوی حزب سوسیالیست اسپانیا نیز بلانکو و خیمنس در این کنگره حضور خواهند یافت.

کد خبر 10349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز