دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

گروه ورزشی: چلسی با پیروزی 4 بر یک مقابل وستهم نشان داد که برای استقبال از مورینیو و اینتر کاملا آماده است.

 این اولین بازی چلسی در لیگ برتر پس از شکست غیرمنتظره 4 بر 2 دو هفته قبل مقابل منچسترسیتی محسوب می‌شد و مردان آنچلوتی با این پیروزی قاطعانه توانستند به صدرجدول برگردند (قبل از بازی دیشب منچستریونایتد). ستاره چلسی در این بازی مالودا بود که یک گل زد و دو گل ساخت. دروگبا هم که به تازگی به عنوان بهترین بازیکن سال قاره آفریقا انتخاب شده، با زدن دو گل در نیمه دوم نقش پررنگی در این پیروزی داشت. چلسی در شروع بازی موفق شد با ضربه سر آلکس روی کرنر مالودا پیش بیفتد ولی وستهم که برای بقا می‌جنگد توانست قبل از پایان نیمه اول توسط اسکات پارکر، هافبک سابق چلسی به گل تساوی برسد. نیمه دوم اما کاملا به چلسی تعلق داشت.

مالودا در شروع نیمه دوم توپ خوبی برای دروگبا فرستاد تا او با ضربه سر تیمش را پیش بیندازد. هافبک فرانسوی پس از آن با یک شوت خوب توانست گلزنی کند و در دقایق پایانی یک بار دیگر نوبت دروگبا بود که گلزنی کند. آنچلوتی پس از بازی درباره نمایش مالودا گفت: «او امروز بهترین بازیکن زمین بود و یک گل فوق‌العاده زد. او این روزها شرایط خیلی خوبی دارد و از او می‌خواهم سه‌شنبه هم همین‌طور بازی کند. او مثل بازی رفت در دفاع چپ نخواهد بود.»

آنچلوتی اضافه کرد که تیمش قبل از بازی با اینتر در شرایط خوبی است ولی از وارد شدن به جنگ روانی خودداری کرد: «فکر نمی‌کنم که این پیروزی پیغامی برای اینتر بود. دو تیم شرایط یکسانی دارند. ما می‌خواهیم ببریم و اینتر هم همین‌طور. ما باید بهترین بازی‌مان را انجام بدهیم و برای این کار در شرایط خوبی هستیم. هنوز بازی اینتر را ندیده‌ام (شکست 3 بر یک مقابل کاتانیا)، ولی این کار را خواهم کرد.» یکی از نگرانی‌های چلسی برای بازی سه‌شنبه‌شب، وضعیت دروازه‌بان‌های این تیم است.

مصدومیت ساق پای پیترچک هنوز برطرف نشده و هیلاریو، دروازه‌بان دوم تیم هم مصدومیت کشاله دارد. راس ترن‌بال دروازه‌بان سوم چلسی هم که مقابل وستهم بازی کرد، چندان به خطر نیفتاد و علاوه بر این تجربه بازی در لیگ قهرمانان را ندارد. با این وجود آنچلوتی به او اعتماد دارد: «سه‌شنبه دروازه‌بان خوبی خواهیم داشت. راس در این بازی کار زیادی نداشت ولی در دقیقه پایانی یک مهار خوب داشت. او با اعتماد به نفس بازی کرد. ما هم به او اعتقاد داریم و فکر می‌کنم سه‌شنبه درون دروازه می‌ایستد.»

پیروزی آرسنال در ثانیه‌های پایانی

آرسنال هم به لطف گل دقیقه 93 بنتنر در زمین‌ هال‌سیتی به پیروزی 2 بر یک رسید تا مانند چلسی 64 امتیازی شود و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم بایستد، هرچند مردان ونگر یک بازی بیشتر انجام داده‌اند. پس از پیروزی 5 بر صفر مقابل پورتو در لیگ قهرمانان،‌ آرسنال در این بازی هم شروع خوبی داشت و توسط آرشاوین در دقیقه 14 به گل رسید، ولی میزبان در دقیقه 28 موفق شد با پنالتی جیمی بولارد به گل تساوی برسد. اخراج بواتنگ در دقیقه 45 کار هال‌سیتی را بسیار سخت کرد ولی این تیم با یک بازیکن کمتر مقاومت بسیار خوبی داشت تا اینکه اشتباه مای هیل، دروازه‌بان این تیم در ثانیه‌های پایانی به بنتنر فرصت داد گل پیروزی را وارد دروازه کند.

 این دقیقا مشابه سناریویی بود که دو هفته قبل در خانه استوک اتفاق افتاد و ونگر هم به آن اعتراف می‌کند: «این روزها گل‌هایمان را در آخر بازی می‌زنیم درست مانند کاری که در استوک انجام دادیم. شاید این برای قلب من خوب نباشد ولی برای ماندن ما در کورس قهرمانی خوب است.» ونگر که هفته آینده مقابل وستهم یک بار دیگر فابرگاس را در اختیار خواهد داشت، اضافه می‌کند: «ما هنوز شانس داریم و 8 بازی دیگر باقی مانده پس چرا آن را باور نکنیم؟ ما برای حفظ امیدمان هر کاری می‌کنیم و امروز هم این را دیدید. روحیه تیم در حال حاضر بسیار بالاست.» فیل براون سرمربی هال که تیمش در 15 بازی اخیر تنها یک پیروزی داشته معتقد است که سول کمپبل در صحنه پنالتی باید اخراج می‌شد، در حالی که ونگر چنین عقیده‌ای ندارد. تاتنهام هم با پیروزی 3 بر یک مقابل بلکبرن با 52 امتیاز در رده چهارم ایستاد.

کد خبر 103471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز