شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: اواخر بهمن امسال 4 مرد مسلح با سد کردن راه یک لنج بحرینی در آب‌های آزاد، به تهدید خدمه آن پرداختند و اقدام به سرقت این لنج کردند

مردان مسلح سپس با تهدید اسلحه، سرنشینان این لنج را به یک لنج دیگر که در حال عبور از کنار آنها بود منتقل کردند  و با سرقت لنج بحرینی پا به فرار گذاشتند.  به‌دنبال این سرقت، ماجرا به پلیس تمامی کشورهای منطقه گزارش شد و مشخصات لنج مسروقه در اختیار آنها قرار گرفت.

چند روز بعد از این ماجرا، ماموران گشت دریایی پلیس هرمزگان متوجه لنج مشکوکی شدند که در آب‌های ایران مشغول حمل کالا بود. از آنجا که مشخصات این لنج شباهت زیادی به مشخصات لنج سرقت‌شده داشت، ماجرا به پلیس آگاهی گزارش  و تحقیقات تخصصی در این زمینه شروع شد.

وقتی در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که این لنج همان لنج بحرینی است که از سوی مردان مسلح سرقت شده بود، ماموران این شناور را زیرنظر گرفتند و مدتی بعد به سرنخ‌هایی از 4 مرد دست یافتند که در سرقت لنج دست داشتند.

با شناسایی مخفیگاه سارقان در بندر لنگه، هر 4نفر آنها در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و با کشف یک قبضه سلاح جنگی و 27 فشنگ جنگی در این محل، تمامی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند.

متهمان در بازجویی‌های انجام شده با اعتراف به سرقت لنج بحرینی گفتند: مدتی قبل لنج ما در یک حادثه ناگهانی از بین رفت. بعد از این حادثه برای تامین هزینه زندگی‌مان با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم و این در حالی بود که پولی برای خرید لنج دیگر نداشتیم. از آنجا که مدارک و اسناد لنج سوخته را هنوز در اختیار داشتیم،

تصمیم گرفتیم لنجی شبیه لنج خودمان سرقت کنیم و با استفاده از این اسناد و مدارک کارمان را ادامه دهیم. این بود که یک قبضه اسلحه تهیه کردیم و با ورود به آب‌های آزاد، جست‌وجو برای پیدا کردن لنج مورد نظرمان را شروع کردیم.

متهمان ادامه دادند: روز حادثه با مشاهده لنج بحرینی که در حال عبور از آب‌های آزاد بود، سدراهش شدیم و با تهدید اسلحه، سرنشینان آن را به یک لنج دیگر که در حال عبور از آنجا بود منتقل کردیم.

بعد هم با استفاده از لنج مسروقه، شروع به حمل کالا کردیم تا اینکه توسط پلیس دستگیر شدیم.  سرهنگ قطب‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، صاحب بحرینی لنج به اداره آگاهی دعوت شد و بعد از تحویل گرفتن شناور خود از متهمان به اتهام سرقت شکایت کرد. وی ادامه داد: با این شکایت هر 4 متهم و پرونده تشکیل شده در این خصوص در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 103363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز