مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

یاد‌بود56 هنرمند و ادیب درگذشته سال‌جاری با عنوان «سپیدارهای آسمانی» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی این سازمان، سید ‌هادی منبتی، معاون هنری درباره برگزاری این نکوداشت گفت: این مراسم به‌منظور گرامیداشت یاد و‌خاطره هنرمندان، نویسندگان و ادیبان فقیدی که در سال‌جاری دارفانی را وداع گفتند، 20 اسفند با حضور بازماندگان و هنرمندان پیشکسوت در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مقارن با مراسم نکوداشت این هنرمندان، صبح همان روز کاشت درخت به یاد‌بود ایشان و همچنین هنرمندان فقید رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی با حضور دکتر قالیباف (شهردار تهران)، دکتر ایازی (معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران)، سید جواد شوشتری (سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)  و تنی چند از هنرمندان پیشکسوت عرصه‌های مختلف، در بوستان گفتگو صورت می‌گیرد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: براساس توافقات صورت گرفته با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با کاشت درخت به نام هر یک از هنرمندان فقید و نصب لوح یادبود در کنار آنها، این بخش از بوستان گفتگو ظرف سال‌های آتی به محل دائمی کاشت درخت برای ادبا و هنرمندان ازدست رفته تبدیل خواهد شد و شهروندان و بازماندگان آنان می‌توانند با حضور در این محل که عنوان «سپیدار‌های آسمانی» را همراه خواهد داشت، یاد عزیزان خود را گرامی بدارند. 

وی به نکوداشت هنرمندانی چون سیف‌الله داد، مسعود رسام، امیر قویدل، پروین سلیمانی، نیکو خردمند، فرخ‌لقا هوشمند، مهدی آذریزدی، اسماعیل فصیح، بیژن ترقی و... اشاره کرد و اظهار داشت: این مراسم از ساعت 16 تا 18 روز پنجشنبه در فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود.

کد خبر 103134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز