سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: وزیر آموزش و پرورش با تکذیب سخنان اخیر رئیس سازمان خصوصی‌سازی در باره واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اعلام کرد که «خصوصی‌سازی مدارس کذب محض است و حتی یک مدرسه هم خصوصی نشده است.»

حمید‌رضا حاجی‌بابایی تصریح کرد: «مباحثی که درباره خصوصی‌سازی مدارس به‌تازگی مطرح شده هیچ پایه و اساسی ندارد و من آن را کذب محض می‌دانم.»

وی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره شایعاتی مبنی بر خصوصی‌سازی مدارس دولتی اظهار کرد: متأسفانه در 3ماه گذشته برخی اظهارنظرها شده که به دور از واقعیت است و ربطی به دولت ندارد.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: «مباحثی که به تازگی درباره خصوصی‌سازی مدارس مطرح شده و برای مردم هم دلهره ایجاد کرده‌است هیچ پایه و اساسی ندارد.»

ماجرای قانونی شدن واگذاری مدارس دولتی

به‌دنبال درج خبر تصویب واگذاری 138 مدرسه دولتی به نقل از رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور، روابط عمومی این سازمان هفته گذشته توضیحاتی برای همشهری ارسال کرد که در آن بر قانونی بودن واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی به‌اشکال مختلف و تحت شرایط گوناگون، تأکید شده‌بود.

البته در پایان این نامه تأکید شده بود که خصوصی‌سازی‌ مدارس دولتی فرایند قانونی تطبیق با قانون اساسی کشور را طی کرده‌است و مخالفت با این امر به معنای نپذیرفتن مسیر و نتایج فرایند‌های قانونی جاری در کشور است.

در توضیحات همشهری به نامه سازمان خصوصی‌سازی بر این نکته تأکید شده‌بود که هنگام تصویب قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 در مجلس، نمایندگان مجلس بخش آموزش و سلامت را از این قانون مستثنی کردند.

وزیر آموزش و پرورش نیز با تأیید این نکته مهم اعلام کرد: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سیاست‌های کلی اصل 44 مستثنی هستند. به گفته وی، هیچ قانون مصوبی درباره خصوصی‌سازی مدارس در آموزش و پرورش نداریم و فقط بحث اداره مدارس به‌صورت موقت توسط معلمان در قانون مدیریت خدمات کشوری وجود دارد که هنوز هم اجرایی نشده‌است.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: از زمان تحویل این پست هیچ جلسه‌ای درباره خصوصی‌سازی مدارس با هیچ فردی نداشته‌ام و با هیچ فرد خاصی هم در این‌باره صحبتی نکرده‌ام. برای مثال در جایی گفته می‌شود 80درصد از مدارس به بخش خصوصی واگذار شده یا اینکه 4هزار مدرسه به حوزه علمیه داده خواهد شد که این موارد مورد تأیید ما نیست.

تنها به سخنان رئیس‌جمهوری و وزیر اعتماد کنید

وزیر آموزش و پرورش برای چندمین بار از مردم درخواست کرد که درباره بحث خصوصی‌سازی مدارس و مسائل مهم آموزش و پرورش تنها به سخنان وی اعتماد کنند.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: پس هر سخنی درباره سیاستگذاری‌های آموزش و پرورش به جز از زبان وزیر آموزش و پرورش اعلام شود، مورد تأیید ما نیست، مگر اینکه رئیس‌جمهوری اعلام کرده باشد.

کد خبر 103119

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز