چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: تیم‌های پزشکی اعزامی به مناطق محروم و دور افتاده کشور، علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی رایگان به مردم، بیماری‌های پنهان این مناطق را شناسایی می‌کنند.

محمد جدیدی رئیس بسیج جامعه پزشکی ضمن اعلام این مطلب، هدف از اعزام تیم‌های پزشکی را ارزیابی مشکلات و کمبودها و بررسی سلامت روانی افراد در هر منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: در برخی از روستاها بیماری‌هایی شایع و یا در حال گسترش است که تیم‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات پزشکی رایگان، این بیماری‌ها را شناسایی کرده و با درمان افراد مبتلا، از پیشرفت و گسترش هرچه بیشتر آنها جلوگیری می‌کنند.

جدیدی یکی از عرصه‌های مهم اردوهای هجرت را حضور فعال بسیج پزشکان و متخصصان در تامین بهداشت و رفع نیازهای درمانی مناطق محروم و کم برخوردار کشور در قالب اردوهای هجرت عنوان و تصریح کرد: در هفته بسیج اردوهای متعددی در زمینه بهداشت و درمان رایگان به ساکنان مناطق محروم و دور افتاده کشور اعزام شدند.

رئیس بسیج جامعه پزشکان در ادامه بسیج‌های همگانی را یکی از مهم‌ترین راه‌های رفع محرومیت روستاها  دانست و اظهار داشت: پزشکان و متخصصان بسیجی با پوشش فراگیر روستاها و مناطق محروم باعث ارتقای چشمگیر سطح سلامت این مناطق می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای غنی‌سازی اوقات فراغت در عرصه‌های سازندگی که به ابتکار بسیج سازندگی کشور برگزار شده حرکتی مثبت و مطلوب و هدفمند‌کردن و غنی‌سازی بهداشت در جامعه و فرصت دادن به جوانان برای کسب تجربه‌های جدید و عملی است.

کد خبر 10297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز