مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: امسال با مراجعه یک میلیون و 100 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی خودروی تهران، 172 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد

رئیس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری تهران در نشست خبری که16اسفند در بوستان گفت‌وگو انجام شد، گفت: میزان خودروهایی که امسال به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کرده‌اند 4 درصد رشد داشته است.

این در حالی است که امسال بر خلاف سال گذشته از شلوغی‌های مقطعی که در مراکز معاینه فنی به چشم می‌خورد، خبری نبود. ما امیدواریم تا پایان امسال رکورد میلیونی مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو متعلق به 2 سال گذشته، شکسته شود.

نوروزی با اشاره به میزان آلودگی که هر خودرو تولید می‌کند، افزود: برای اینکه آلودگی خودروها کاملا از بین برود، باید در قبال میزان مشخص آلودگی هر خودرو، یک درخت سوزنی‌برگ وجود داشته باشد.

با توجه به این واقعیت، معاینه فنی یک میلیون و 100 هزار خودرو در تهران معادل کاشت 5 میلیون درخت سوزنی‌برگ در منطقه‌ای به مساحت 4هزار و 518 هکتار است. وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در سال اصلاح الگوی مصرف قرار داریم، به میزان صرفه‌جویی بنزینی که معاینه فنی این تعداد خودرو دربرداشته است، اشاره کرد و گفت: با توجه به یک میلیون و 100 هزار خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند، 172 میلیون لیتر صرفه‌جویی شده است.

نوروزی با اشاره به سخنان سردار مومنی - رئیس راهور ناجا - درباره برخورد با خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی در نوروز، از این اقدام تقدیر کرد و یادآور شد: ما از این طرح پلیس راهور ناجا حمایت کرده و از این نوع اقدامات استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز، اقدامات ستاد معاینه فنی خودرو در تعطیلات را برشمرد: در ایام تعطیلات نوروز 4 مرکز ما به‌صورت شبانه‌روزی باز هستند و شهروندان می‌توانند از آنان استفاده کنند که شامل مراکز آبشناسان، سراج، ‌خاوران و غیاثی می‌شوند. وی همچنین گفت: درصورتی‌که مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی خودرو افزایش یابد، ستاد آمادگی دارد که با حداکثر توان به شهروندان خدمات‌رسانی کند.

کد خبر 102954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز