همشهری‌آنلاین: هجدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس امروز با معرفی آثار برتر پایان یافت

به گزارش واحد مرکزی خبر، محقق دبیر علمی کنگره با بیان اینکه این کنگره در 4 بخش ادبیات عاشورایی ، ادبیات جوان ، ادبیات مقاومت و پایداری و ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد ، گفت: از میان بیش از 8500 قطعه شعر که به دبیرخانه استانی کنگره ارسال شد ، با انتخاب هیات داوران بیش از 3000 اثر به دبیرخانه کنگره در تهران ارسال و از میان آنها آثار برتر برگزیده شد.

وی با اشاره به حضور بیش از 150 شاعر از سراسر کشور در این کنگره گفت: در بخش کودک و نوجوان مریم زندی و حامد محقق از همدان و نوشین نوری از کرمانشاه ، در بخش ادبیات مقاومت و پایداری شراره کامرانی از تهران ، در بخش ادبیات عاشورایی محمد غفاری از قم و در بخش ادبیات جوان وحید طلعت و لیلا کرد بچه به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند.

همچنین مجموعه شعر (هم سرو و هم صنوبر) با بیش از 300 قطعه شعر در این کنگره منتشر شد.

معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه این کنگره در قوام و دوام جریان ادبی دفاع مقدس بسیار موثر است، افزود: برگزاری این کنگره ها از دهه 60 تاکنون در شناسایی استعدادهای نوظهور در عرصه ادبیات حائز اهمیت بوده است.

حمید حسام با بیان اینکه اصلی ترین راهبرد در عرصه آموزش عالی ایجاد رشته وکرسی ادبیات پایداری در تحصیلات تکمیلی است ، گفت : این رشته 2 سال است که در دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشگاه سمنان تدریس می شود و دکترای دفاع مقدس نیز از این ترم در دانشگاه تهران تدریس می شود .

این کنگره سه روزه از یازدهم اسفند در تالار باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد و امروز به کار خود پایان داد

کد خبر 102733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز