همشهری آنلاین: دولت سنگاپور از تمدید ممنوعیت هجده ساله واردات و فروش آدامس در این کشور خبر داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، مالکی عثمان مشاور پارلمانی وزارت توسعه ملی سنگاپور در سخنانی خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور تاکید کرد دولت همچنان بر تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت واردات و فروش آدامس در کشور تاکید می کند.

وی افزود از زمان اجرای این ممنوعیت در سنگاپور ، آدامس هرگز معضل اجتماعی بزرگی در کشور نبوده است و بیم آن می رود هرگونه اقدام درجهت کاهش دامنه این ممنوعیت ، تلاش‌های چندین و چند ساله مقامات را دررفع مشکلات ناشی از مصرف آدامس بی اثر بگذارد.

سنگاپور که به کشور پاکیزه و تمیزی شهرهای خود شهرت دارد، در سال هزار و نهصد و نود و دو در چارچوب تلاش برای رفع معضل چسباندن آدامس به صندلی‌ها ، میزها ، آسانسور و دیگر لوازم و ابزار موجود در اماکن عمومی ، واردات و فروش آدامس را به کشور ممنوع کرد.

یکی از دلایلی اصلی ممنوعیت آدامس در آن زمان، بروز اختلال در خدمات سامانه قطارهای مترو به علت چسباندن آدامس‌های جویده شده بر روی درهای قطار و تاخیر در برنامه تردد قطارهای شهری اعلام شده بود.

البته ، دولت سنگاپور در سال دو هزار و چهار و پس از انعقاد توافقنامه تجارت آزاد با امریکا ، فروش برخی اقلام آدامس‌ها را با خاصیت‌های درمانی در کشور آزاد اعلام کرده است.

کد خبر 102726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز