یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

اگر مسابقات دو و میدانی المپیک طی همین روز‌های بارانی اخیر برگزار می‌شد ایران می‌توانست چندین و چند قهرمان گمنام پرش‌سه‌‌گام به دنیا معرفی کند.

قهرمانان یاد شده هیچ نیازی به سالن‌های ویژه تمرین ندارند و برای تمرین این ورزشکاران کافی است بغض آسمان بترکد و همانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید سطح خیابان را کمی نمناک کند.

آنوقت است که جهانیان شاهد هنرنمایی‌های این نابغه‌های ورزشی و البته از نوع غیر‌دوپینگی خواهند بود. اما این میدان ورزشی نیز خالی از حرکت‌های غیر‌ورزشی تعدادی تماشاگرنما نیست،

به طوری که هر یک از ما تجربه برخورد با آنها را داریم. این تماشاگر‌نما‌‌ها سوار بر خودرو‌هایشان به سرعت از روی آب‌های سطحی خیابان رد می‌شوند و قهرمانان در حال پرش را خیس آب می‌کنند.

با وجود این، اخلاق ورزشی حکم می‌کند که قهرمانان یاد شده در کنار رکورد پرش، رکورد خویشتن‌داری را هم بشکنند و لب به ناسزا و حرف‌های ناشایست نگشایند. در پایان یادآوری این نکته ضروری است که برگزار‌کنندگان این المپیک ورزشی غیررسمی در خیابان‌های شهر، مسئولان ورزشی کشور نیستند بلکه مسبب آن، شهروندانی هستند که به جای سطل‌های مکانیز‌ه، زباله‌های خود را داخل جوی‌ها می‌ریزند.

نادیده گرفتن علائم نامرئی

جریمه شدن به دلیل نادیده گرفتن علائم راهنمایی و رانندگی که زیر این تابلوی‌ تبلیغاتی قرار دارند به قول معروف قیافه راننده را دیدنی می‌کند. در تصویری که بهمن ساری برای ما ارسال کرده یکی از این علائم نامرئی‌، محدوده مجاز سرعت را نشان می‌دهد.

به طور حتم هیچ‌یک از راننده‌هایی که از محدوده این سرعت تجاوز کنند توان دیدن و درک این علائم را ندارند. به هر حال از آنجا که این روز‌ها تعداد علائم‌ راهنمایی و رانندگی مخفی شده زیر اینگونه تابلو‌ها بالا رفته است، بد نیست مسئولان به این نکته توجه بیشتری داشته باشند. به هر حال ارجحیت تابلو‌های تبلیغاتی به تابلو‌های علائم راهنمایی و رانندگی پیغام خوبی برای راننده‌ها ندارد. 

سرنگ کودکان

تزریق آمپول یکی از کار هایی است که برای بسیاری از افراد غیرقابل تحمل است. این در حالی است که کودکان بیشتر در مورد تزریق آمپول ترس و واهمه دارند. گاهی والدین کودکان بیمار از بردن آنها به بخش تزریقات درمانگاه به علت گریه‌های بی‌امان آنها عاجزند.

به همین دلیل اخیرا سرنگ‌هایی با سوزن‌های بسیار نازک به بازار آمده است که تزریق آمپول با آنها درد و سوزش کمتری برای کودکان دارد. هرچند در اغلب درمانگاه ها و مراکز درمانی این سرنگ‌ها وجود دارد اما در برخی مراکز اثری از این سرنگ‌ها نیست و این موضوع مراجعان را سردرگم می‌کند.

بهتر است با توجه به اینکه اختلاف قیمت این سرنگ‌ها با سرنگ های معمولی چندان زیاد نیست در همه مراکز درمانی از آنها استفاده شود.

صافکاری در بزرگراه

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام عبور از بزرگراه متوجه تابلو‌های مقوایی شده باشید که روی آنها نوشته شده «صافکاری خودرو». این صافکاری‌های بزرگراهی پدیده جدیدی هستند که تعدادی از افراد آن را به وجود آورده‌اند.

این افراد معمولا سابقه کار در صافکاری‌ها را دارند و به طور تجربی به‌‌صافکاری مسلط هستند. از سوی دیگر از آنجایی که از حاشیه بزرگراه برای شغل خود استفاده می‌کنند و اجاره‌ای را بابت تعمیرگاه پرداخت نمی‌کنند هزینه پایین‌تری را نسبت به صافکاری‌های دیگر دریافت می‌کنند.

اما باید توجه داشت که توقف کنار بزرگراه خطرات زیادی را برای راننده‌ و سرنشینان خودرو‌های عبوری دارد. از سوی دیگر امکان شکایت از تخلف‌های صافکار‌های بزرگراهی بسیار کم است زیرا شاغلان این صنف غیررسمی ممکن است از فردای مراجعه شما دیگر در آن محل دیده نشوند.

کد خبر 102524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز