یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: منچستریونایتد امیدوار است با پیروزی در فینال امروز مقابل آستون‌ویلا، اولین تیمی در 20 سال اخیر باشد که در دو سال متوالی به قهرمانی جام اتحادیه می‌رسد.

یونایتد سه‌شنبه‌شب در لیگ‌برتر توانست وستهم را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد که وین رونی زننده دو گل بود. بدین‌ترتیب او تعداد گل‌های این فصلش را به 27 و تعداد گل‌هایش در هشت بازی اخیر را به یازده رساند.

با این وجود فرگوسن ممکن است با توجه به بازی‌های مهمی که تیمش در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان در پیش دارد، در فینال به مهاجم آماده تیمش استراحت بدهد. او می‌گوید: «باید به استراحت دادن به او فکر کنم، به این دلیل ساده که ما بازی‌های مهمی در پیش داریم. مشکل اینجاست که او همیشه دوست دارد بازی کند.»گلزنی‌های اخیر رونی بحث جدیدی را در مطبوعات بریتانیا به راه انداخته که آیا او می‌تواند رکورد 42 گل زده فصل گذشته کریستیانو رونالدو را بشکند.

فرگوسن اما نمی‌خواهد مهاجم 24 ساله‌اش تحت فشار قرار بگیرد و از هدفی که در ابتدای فصل تعیین کرده بود، یعنی 30 گل صحبت می‌کند: «ما 10 بازی دیگر در لیگ‌برتر داریم و امیدوارم 6 بازی در اروپا داشته باشیم. ما حداکثر 17 بازی خواهیم داشت. یک گل در هر بازی او را به 44 گل می‌رساند. این هدف بزرگی است و چه کسی است که نخواهد به چنین عددی برسد. با این وجود به سختی می‌توان تصور کرد که او به این هدف برسد. فکر نمی‌کنم او چنین هدفی داشته باشد و من هم قطعا ندارم. من بارها گفته‌ام که اگر او به 30 گل برسد خوشحال خواهم شد پس نباید طمعکار باشیم.»

نیمکت‌نشینی رونی می‌تواند به برباتوف فرصت بازی بدهد. مهاجم بلغاری که فصل گذشته با رکورد 75/30 میلیون پوند به یونایتد پیوست، در تعداد زیادی از بازی‌های مهم از جمله فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته و در بازی هفته گذشته مقابل میلان در سن‌سیرو نیمکت‌نشین بوده.ریو فردیناند به دلیل مصدومیت دوباره کمر و همچنین رایان گیگز، فینال ومبلی را از دست می‌دهند. اندرسون هم جدیدترین مصدوم یونایتد است که به دلیل پارگی رباط صلیبی تا 6 ماه نمی‌تواند بازی کند. در عوض رافائل، جانی‌اوانز و مایکل کریک که مقابل وستهم بیرون بودند، به ترکیب اصلی برمی‌گردند.

فان ‌درسار هم که به تازگی قراردادش را یک سال دیگر تمدید کرده،‌ به احتمال زیاد درون دروازه می‌ایستد.آستون‌ویلا در دو رویارویی این فصل مقابل یونایتد توانسته به یک پیروزی و یک تساوی برسد و فرگوسن هم می‌داند که تیمش با حریف دشواری روبه‌رو می‌شود: «فینال خودش به تنهایی جذاب است. می‌دانیم که آستون‌ویلا هم چالشی جدی است. وقتی به تیمی که مارتین اونیل تحویل گرفت فکر می‌کنید و آن را با تیم فعلی مقایسه می‌کنید، در همه بخش‌ها تغییر کرده. او توانسته به این تیم ثبات ببخشد. او تیمش را زیاد تغییر نمی‌دهد و این می‌تواند فصل موفقی برای آنها باشد. آنها در جام‌حذفی هم به یک‌چهارم نهایی رسیده‌اند.»

ویلا چهارشنبه‌شب در بازی تکراری دور چهارم توانست کریستال پالاس را شکست بدهد و در دور پنجم باز هم با یک تیم از چمپیونشیپ (دسته دوم فوتبال انگلیس)، یعنی ردینگ بازی می‌کند. این فینال برای آستون‌ویلا که در 14 سال اخیر هیچ جامی نبرده، مهم‌ترین بازی فصل خواهد بود. یکی از بازیکنان کلیدی ویلا در این بازی اشلی یانگ است که فصل گذشته به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ برتر شناخته شد.

او در این فصل درخشش فصل گذشته را نداشته ولی در چند هفته اخیر نمایش بهتری داشته و امیدوار است بتواند نظر کاپلو را برای سفر به آفریقای جنوبی جلب کند: «در چند هفته اخیر به بهترین آمادگی‌ام رسیده‌ام و اگر بتوانم تا آخر فصل به همین ترتیب ادامه بدهم، امیدوارم بتوانم سوار هواپیمای آفریقای جنوبی بشوم.» مارتین اونیل احتمالا در این بازی از زوج آگبونلاهور و امیل هسکی، مهاجمان ملی‌پوش‌اش استفاده می‌کند هرچند جان کاروی نروژی مقابل پالاس زننده دو گل بود.

کد خبر 102470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز