همشهری‌آنلاین: همزمانی هفته وحدت با بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر سبب شد تا جشنواره ذکر و ذاکرین هم در دل این جشنواره جای بگیرد و برنامه‌های آن در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر، علی خبری، دبیر جشنواره با اعلام این مطلب گفت:سالن اندیشه حوزه هنری در ساعت 21 و 30دقیقه هر روز میزبان  بخش "ذکر و ذاکرین و مولودی"  خواهد بود.

وی افزود: 13 گروه برای حضور در بخش ذکر و ذاکرین و مولودی در ایام هفت روزجشنواره بین‌المللی موسیقی فجر دعوت شده‌اند که به مناسبت  هفته وحدت و تولد پیام اکرم (ص)  و همزمان با جشنواره به روی صحنه می‌روند.

دبیر جشنواره درباره گروه‌های این بخش گفت:گروه اهل بیت به سرپرستی هادی آرزم،گروه ذکر به سرپرستی سعید سیاری در نخستین روز از جشنواره اجرای برنامه دارند.

به گفته خبری ، اجراهای روز دوم این بخش به گروه صمد حبیبی از گیلان،نورمحمد درپور از خراسان و حسن مالکی از خوزستان اختصاص دارد.غلام مارگیری از هرمزگان،غلامرضا آلمه جوقی از خراسان و حسان اگزار چنانی زاده از خوزستان در روز سوم (9 اسفندماه )به اجرای برنامه می پردازند.

مدیر کل دفتر موسیقی از حضور گروه لیله القدر به سرپرستی صالح دریایی در روز چهارم جشنواره خبر داد و گفت:اجرای روز چهارم جشنواره یازدهم اسفندماه به گروه قوالی از پاکستان اختصاص دارد.

وی درباره برنامه روز پایانی بخش "ذکر و ذاکرین و مولودی" گفت:گروه خلیفه میرزا آغه غوثی به سرپرستی عبدالرحمن آغه غوثی ،یوسف اوهانس و ره پویان ولایت به سرپرستی مجید منصوری در آخرین روز جشنواره  اجرا خواهند داشت.[به یاد استاد خلیفه غوثی]

به گزارش همشهری‌آنلاین جشنواره ذکر و ذاکرین از جمله جشنوار‌ه‌های قدیمی  موسیقی است که در دوره‌های گذشته به شکل مستقل برگزار می‌شد.[گزارش همشهری‌آنلاین از شانزدهمین جشنواره ذکر و ذاکرین]و برگزاری آن به صورت یک برنامه حاشیه‌ای نشان از کم توجهی به موسیقی نواحی در این جشنواره و چند جشنواره اخیر فجر دارد.[کس نمی‌گوید که یاری داشت حق دوستی]

کد خبر 102360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز