چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

سنندج- توفیق رفیعی: 6اسفند روز تاریخی برای شورای شهر سنندج است؛ روزی که هیات حل اختلاف شورای استان کردستان برنامه دارد

در مورد ادامه کار یا انحلال تصمیم بگیرد که شورای شهر سنندج برای یک‌سال مانده تا انتخابات دوره بعد ادامه کار دهد یا شهروندان سنندجی در سومین سال عمر شورا، شاهد تعطیلی شورای شهرشان باشند. داستان انحلال از آنجا آغاز شد که 4عضو تعلیقی شورای شهر سنندج برای بار دوم از دادگاه حکم تبرئه گرفتند و درخواست ورود مجدد به شورای شهر را به مسئولان ارائه کردند و زخم آمد و رفت اعضا بر پیکره شورا را تازه کردند. شورای شهر سنندج تاکنون 2 بار ترمیم
شده است.

صباح محمدی،  نماینده شورای استان کردستان که در جلسه تصمیم‌گیری امروز حضور دارد می‌گوید که شورای استان با ارسال صورتجلسه‌ای به دولت، رسما مخالفت خود را با انحلال شورای شهر سنندج اعلام کرده و او در این جلسه، رای شورای استان را نمایندگی
 می‌کند.

اما در هیات حل اختلاف، 2 نماینده مجلس هم حضور دارند. عبدالجبار کرمی نماینده سنندج بدون محابا و با رسانه‌ای کردن موضع خود، تصریحا بر طبل مرگ شورا می‌نوازد.

او تایید کرده که «به‌عنوان عضو ناظر هیأت حل اختلاف استان، پیشنهاد خود را مبنی بر انحلال شورای اسلامی شهر سنندج به وزیر کشور ارائه داده است» و دلایل خود در پافشاری بر انحلال شورای شهر سنندج را «وضعیت نامطلوب ارائه خدمات مختلف به شهروندان و ادامه معضلات شهری» برمی‌شمارد.

در دیگر سو، جلال شریعتی رئیس شورای شهر سنندج می‌گوید: «انحلال شورای شهر سنندج به معنی پاک کردن صورت مسئله به جای حل مسئله است.» آنچه در این سال‌ها در شورای شهر صورت گرفته، نتیجه اجرای قانون بوده است و نباید  مجازات تمکین و اجرای قانون و حل مسائل انحلال نهاد شوراباشد.

او از عملکرد شورای شهر دفاع می‌کند و می‌گوید براساس درآمدهای شهرداری تصمیمات مناسبی گرفته شده و شهرداری نیز عملکردی در اندازه درآمدهایش داشته است، ولی به‌نظر می‌آید افرادی بدون مصداق و با کلی گویی اغراض خود را رسانه‌ای کرده‌اند.

شریعتی  اختلاف نظر شورا و شهرداری و مقامات مسئول در مورد نحوه اداره شهر را طبیعی می‌داند و اشاره دارد که این اختلاف نظر‌ها نباید زمینه‌ساز حذف شورای شهر باشد.

تلاش برای اطلاع از نظر فرماندار سنندج در این باره به نتیجه نرسید، اما مدیرکل امور شهری استانداری کردستان که امور شوراها را پیگیری می‌کند از اظهارنظر صریح درباره انحلال شورای شهر سنندج پرهیز کرد وگفت:« پرونده در دستورکار است و هیات حل اختلاف استان تشخیص می‌دهد و هر رای که هیات صادر کند، بدان عمل می‌شود.»

کد خبر 102265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز