چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

مرتضی محصص: سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر، عملکرد قابل‌توجهی داشته است.

 موفقیت سپاهان را یک اتفاق نمی‌دانم. آنها باشگاه خوب و منسجمی هستند و همه چیز طبق روال حرفه‌ای خود پیش می‌رود. در واقع، سهم هر یک از اجزای این باشگاه در موفقیتی که سپاهان امروز به آن رسیده مشخص است. آنها در لیگ برتر با برنامه‌ریزی صحیح حرکت کرده‌اند.

اما سرمربی این تیم با تجربه‌ای که سال گذشته در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پیدا کرده است به خوبی می‌داند که بازی در این تورنمنت تا چه اندازه با رقابت‌های لیگ داخلی متفاوت است. سپاهان در نخستین دیدار خود به مصاف الشباب عربستان می‌رود. من این تیم را از نقطه نظر فنی تا حدود زیادی می‌شناسم. بازی‌های این تیم را دیده‌ام.

آنها در ضدحمله بسیار خوب کار می‌کنند و ابزارهای مناسبی برای این شیوه در اختیار دارند. بازی آنها مقابل الاهلی به خوبی نشان می‌داد که الشباب تا چه اندازه در خط حمله زهردار است. الشباب یک بازیکن فوق‌العاده را در ترکیب خودش دارد که می‌تواند برای سپاهان روز سختی را رقم بزند.کاماچو، هافبک بازیساز این تیم از لحاظ فنی، عملکرد قابل‌توجهی از خود نشان داده و به خوبی این توانایی را دارد که مهاجمان تیمش را تغذیه کند.

اما در سوی مقابل، سپاهان نیز شرایط خاصی دارد. نماینده فوتبال کشورمان در همه خطوط قدرتمند به نظر می‌رسد و کمبودی ندارد. آنها درون دروازه بازیکن بزرگی مانند مهدی رحمتی را دارند. در خط حمله 4 مدافع دارند که بی‌تردید از بهترین‌های فوتبال ایران هستند. در خط میانی نیز همین شرایط وجود دارد. سپاهان همچنین در خط حمله با استفاده از بازیکنانی چون عمادرضا و توره که در گلزنی بسیار تبحر دارند، می‌تواند روز سختی را برای حریف عربستانی‌اش رقم بزند.

اما نکته‌ای که می‌تواند باعث نگرانی‌های امیر قلعه‌نویی در این بازی شود، نبود بازیکنی کلیدی به نام محرم نویدکیاست. نبود این بازیکن، بدشانسی بزرگی برای سپاهان است. نویدکیا بازیکنی است که به خوبی می‌تواند از یار مستقیم خود عبور کند و مهاجمان تیمش را صاحب موقعیت‌های گلزنی کند. این در حالی است که خود او مهره گلزن و فرصت‌طلبی است.

نبود چنین بازیکنی باعث می‌شود که سپاهان در میانه میدان تا حدودی با مشکل مواجه شود؛به‌خصوص اینکه الشباب قصد دارد از این نقطه ضعف به خوبی بهره ببرد. من معتقدم امیر قلعه‌نویی در این بازی می‌تواند با سیستم 2-4-4 به خوبی از عهده الشباب برآید. حتی معتقدم که سپاهان از لحاظ مهره از حریف عربستانی خود قدرتمندتر است و شانس بالایی برای کسب پیروزی در این دیدار داردچون در خط حمله عمادرضا و توره نشان داده‌اند که تا چه حد در امر گلزنی تبحر دارند و فرصت‌طلب هستند.

سپاهان نشان داده که از جناحین و در بازی مستقیم می‌تواند به گل برسد. در نهایت معتقدم در این بازی وظیفه هافبک‌ها بسیار سنگین خواهد بودچون عملکرد بی‌نقص آنها در کنترل بازی و همچنین بازیسازی‌شان در کمک به خط حمله باعث می‌شود که اتفاق خوبی برای تیم‌شان رقم بخورد.

کد خبر 102230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز