سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: شعبه بانک شهر در سنندج با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی راه‌اندازی شد و بدین ترتیب تعداد شعب این بانک شهری به 77 رسید.

شامگاه دوشنبه و با حضور مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری شهر و جمعی از مسئولان ادارات و سازمان‌های دولتی استان کردستان، نخستین شعبه بانک‌شهر در سنندج راه‌اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری شهر در مراسم افتتاح شعبه بانک شهر سنندج اظهار داشت: از آنجا که شهرداری‌ها مسئولیت ارائه خدمات شهری را بر عهده دارند، بعد از دولت دارای بیشترین گردش مالی هستند.

احمد درخشنده افزود: تا پیش از راه‌اندازی بانک شهر، گردش مالی شهرداری‌های کشور در گردش مالی سایر بانک‌ها اداره می‌شد که با راه‌اندازی این بانک نه تنها گردش مالی شهرداری‌ها در  آن متمرکز می‌شود بلکه مشکلات مالی کارکنان شهرداری‌ها و اعتبارات عمران شهری نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران از 15سال قبل به‌دنبال راه‌اندازی بانک شهر بوده است، گفت: تعاونی اعتبار شهر با هدف ارائه خدمات به کارکنان شهرداری تهران به‌عنوان مقدمه راه‌اندازی بانک شهر از سال81  فعال شد و بعد از آن در سال 87 به مؤسسه مالی و اعتباری شهر تغییر نام داد تا اینکه یک هفته پیش به بانک تبدیل شد.

مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری شهر با بیان اینکه شعبه سنندج شعبه شماره 77 بانک شهر است، عنوان کرد: از این تعداد 63 شعبه در تهران و بقیه در کلانشهرها فعالیت دارند.
شهردار سنندج نیز بیان داشت: شهرداری‌ها وظایف متنوع و متعددی را از مباحث عمرانی تا مسائل فرهنگی بر عهده دارند که راه‌اندازی بانک شهر می‌تواند در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان، مؤثر باشد.

فریدون پوررضایی افزود: وجود بانک شهر برای کلانشهرهای کشور یکی از نیازهای ضروری بود که با تلاش‌های صورت گرفته این نیاز رفع شده است و از این پس شهرداری به پشتوانه این بانک کارهای عمرانی و اجرایی را به شکل سریع‌تر و راحت‌تر انجام خواهد داد.

کد خبر 102225

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز