دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

گروه سیاسی: علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی3 اسفنداعلام کرد که به دستور رئیس‌جمهوری ممکن است در سال آینده 2پایگاه جدید غنی‌سازی اورانیوم ساخته شود

وی گفت که سازمان انرژی اتمی هم‌اکنون در حال مکان‌یابی برای ساخت این تأسیسات جدید اتمی است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مکان‌یابی10 سایت غنی‌سازی که 5 سایت آن به دستور رئیس‌جمهوری باید در 2 ماه پس از اعلام این تصمیم مشخص می‌شد،

اظهار داشت: نزدیک به 20 مکان را مکان‌یابی کرده‌ایم و گزارش آن‌را به رئیس‌جمهوری ارائه داده‌ایم. صالحی ادامه داد: هرکدام از این سایت‌ها به‌لحاظ قدرت تولید نه وسعت مکان، در حد و اندازه سایت غنی‌سازی نطنز هستند. وی گفت: در این دو سایت جدید بنا داریم از سانتریفیوژهای جدید استفاده کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از اعلام اخبار خوش در 20 فروردین سال آینده توسط رئیس‌جمهوری درباره نوع سانتریفیوژ‌ها خبر داد و افزود: آنجا مشخص می‌شود که ما از چه نوع سانتریفیوژهایی در سایت‌های جدید استفاده خواهیم کرد.

شایان ذکر است در اوایل دی ماه در جلسه هیات وزیران مقرر شد، سازمان انرژی اتمی کار ساخت 5 سایت جدید را که مکان آنها در سراسر کشور پیش‌بینی شده است آغاز و برای 5 سایت جدید نیز مکان مناسب پیشنهاد کند.

درخواست صهیونیست‌ها

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز خواستار تحریم فوری بخش انرژی ایران شد و گفت: اگر نتوان موافقت اعمال تحریم علیه ایران در شورای امنیت را کسب کرد باید این تحریم‌ها از طریق چارچوب‌های دیگر به پیش برده شود.

رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی از تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل ناامید شده‌اند. چین و روسیه با تشدید تحریم‌ها علیه ایران مخالف هستند و معتقدند که باید برنامه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک حل شود.

کد خبر 102136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز