یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: با دستور وزیر راه و ترابری سرمهماندار یونانی هواپیمایی کیش‌ایر که در نمایشگر داخل هواپیما از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کرده بود، اخراج شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سرمهماندار پرواز شرکت کیش ایر در مسیر تهران - کیش ساعت 9:30 دقیقه یکشنبه دوم اسفند از کشور اخراج شد. 

رضا جعفرزاده افزود: درپی اصراربر استفاده از نام جعلی خلیج عربی درصفحه نمایشگر هواپیمای بویینگ شرکت هواپیمایی کیش ایر در پرواز 7081 ، هواپیما و کادر پروازی آن نیز زمین گیر شدند و فعلا اجازه پرواز ندارد.

روابط عمومی وزارت راه و ترابری هم اعلام کرد ضمن اخراج سرمیهماندار یونانی هواپیمای بویینگ شرکت هواپیمایی کیش ایر ،مسئولان این شرکت بعلت سهل انگاری توبیخ شوند.

وزیر راه و ترابری همچنین  با قدردانی از مسافران غیرتمند این هواپیما، خواسته است این مسوولان از مردم شریف ایران در جراید عذرخواهی کنند، زیرا نمایشگر هواپیما را قبل از استفاده کنترل نکرده‌اند یا به خدمه آموزش لازم نداده‌ بودند.

‌بهبهانی خاطرنشان کرده است: به شرکت‌های هواپیمایی کشورهای جنوب خلیج فارس که به ایران سفر می‌کنند هشدار داده می‌شود نام خلیج فارس را باید بر روی نمایشگرهای خود نمایش دهند در غیر این صورت هواپیما در ایران زمین‌گیر و مجوز پرواز به خاک ایران لغو می‌شود.

در دو شب گذشته پرواز 7081 هواپیمایی کیش ایر که از تهران عازم کیش بود در نقشه مسیر پرواز خود از نام جعلی به جای نام مستند و تاریخی خلیج فارس استفاده کرد که مسافران خواستار اصلاح و عذرخواهی شده بودند و سرمهماندار پرواز با برخورد تند مسافران را تهدید به بازداشت کرده بود. 

کد خبر 101995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز