شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کشورمان که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کرد در حین یکی از تمرینات با یک دستگاه پراید برخورد کرد و به شدت مصدوم شد

به گزارش مهر، به دنبال برنامه فدراسیون برای دومین حضور تیم ملی بانوان در رقابتهای قهرمانی آسیا (امارات- فروردین ماه سال 1389) رکابزن کرمانشاهی کشورمان از سوی آلتوک به اردوی تیم ملی فراخوانده شد اما نخستین مرحله از تمرین تیم با حادثه تلخی برای وی همراه شد.

در حالیکه رکابزنان کشورمان اواسط هفته گذشته در مسیر جاده نظامی مسیر اتوبان تهران -کرج  مشغول به تمرین بودند مهینی دچار حادثه شد تا حضور وی در مسابقات قهرمانی آسیا در هاله ابهام فرو رود.

مهرداد صفرزاده مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در این باره به خبرنگار مهر گفت:" رکابزنان روز دوشنبه 27 بهمن ماه زیر نظر آلتوک مشغول تمرین انفرادی بودند که در یک پیچ تند یک دستگاه پراید به سمت چپ جاده منحرف شد و به رکابزن تیم ملی که وی نیز با سرعت بالایی در حرکت بود برخورد کرد. "

زیبا مهینی در این حادثه از ناحیه فک وصورت آسیب شدید دیده و چند روز گذشته پزشکان دوبار بر روی صورت وی عمل جراحی کرده اند. این رکابزن کشورمان که به توصیه پزشکان نمی تواند صحبت کند در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار مهر گفت:" خوشبختانه تنها از ناحیه صورت آسیب دیده ام و دست و پایم مشکل خاصی ندارد البته دوچرخه ام کاملا از بین رفته است و حتی چند تکه از آن در پایم فرو رفته بود اما آسیب دیدگی ام جدی نبود. تنها از صورت مشکل دارم. فک، بینی و گونه ام شکسته و تعداد زیادی از دندان‌هایم را از دست داده ام."

رکابزن کرمانشاهی عضو تیم ملی ایران با تشکر از پیگیری های فدراسیون برای درمانش، خاطر نشان کرد:" آلتوک روی من برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا حساب می کرد. فدراسیون هم قول داده که به من دوچرخه جدید بدهد به همین خاطر تلاش می کنم تا هرچه زودتر بهبود یافته و به اردوی تیم ملی بازگردم تا برای دومین بار راهی مسابقات قهرمانی آسیا شوم."

این حادثه تلخ برای رکابزن عضو تیم ملی ایران درحالی پیش آمده که تقریبا هر ساله شاهد بروز حادثه هایی این چنینی در دوچرخه سواری کشورمان هستیم. صفرزاده با بیان اینکه در تمام دنیا رکابزنان در جاده ها تمرین می کنند اما شرایط در ایران سخت تر است زیرا تردد وسائل نقلیه زیاد است گفت:" ما نمی توانیم برای اردوی تیم ملی جاده ای را ببندیم و تنها با انتخاب جاده های خلوت تر و با اسکورت دو ماشین نظارت خود را بر تمرین رکابزنان بیشتر می کنیم."

وی با مثبت خواندن حال عمومی این رکابزن تیم ملی بانوان ایران و اینکه فدراسیون پیگیر مسائل قانونی و درمان زیبا مهینی است تاکید کرد:" مسئولین تمایل دارند که دوچرخه سواری در ایران عمومی تر شود اما قبل از این باید امکانات و تدابیر ویژه ای هم برای تامین سلامت رکابزنان در سطح جاده ها و سطح شهر فراهم شود."

اردوی تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان هم اکنون با حضور رکابزنان زن و مرد در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برای حضور در سی امین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در امارات در تهران برپا است. این مرحله از اردو در بخش جوانان امروز شنبه اول اسفند ماه و فردا در بخش بانوان به اتمام رسیده و ورزشکاران بعد از چند روز استراحت برای برپایی آخرین اردوی تدارکاتی به تهران می آیند.

کد خبر 101906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز