همشهری آنلاین: پلیس دبی با اعلام احتمال دخالت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در ترور یکی از فرماندهان حماس، اسامی 11 متهم بازداشت شده در این خصوص را که دارای گذرنامه‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایرلندی هستند، منتشر کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، "ضاحی خلفان تمیم " فرمانده پلیس امارت دبی اسامی 11 فرد متهم به ترور "محمود المبحوح " یکی از فرماندهان نظامی ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را که در این کشور ترور شد، به همراه تصویر آنان منتشر کرد.

المبحوح از اعضای ارشد حماس و از مؤسسان گردان‌های القسام شاخه نظامی این جنبش بود که در ماه گذشته در هتل محل اقامت خود در دبی ترور شد.

حماس، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را عامل ترور المبحوح دانست و تهدید کرد که انتقام‌ خون شهید خود را خواهد گرفت.

خلفان تمیم در کنفرانسی خبری با بیان اینکه ممکن است سران برخی کشورهای معین دستور ترور المبحوح را به نهادهای جاسوسی خود داده باشند، اعلام کرد که بعید نیست دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) نیز در پشت صحنه این ترور حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه عوامل ترور بخوبی با تحرکات المبحوح آشنا شده و ظرف مدت بیست دقیقه وی را ترور کردند، اعلام کرد که "پیتر الونگر " با گذرنامه فرانسوی، "کوین دافرون "، "گیل فولر " و "اوان دنگال " با گذرنامه‌های ایرلندی، به ترتیب متهمان ردیف اول تا ردیف چهارم هستند.
پلیس دبی همچنین اعلام کرده است که شش متهم دیگر به نام‌های "پل جان کلی "، "ملوین آدام میلداینر "، استیون دانیل هودز "، مایکل لورانس بارنی "، "جیمس لئونارد کلارک " و جاناتان لوییس گراهام " گذرنامه انگلیسی دارند و یک متهم دیگر به نام "میشاییل بودینگ هاینر " دارای گذرنامه آلمانی است.

بنا بر گزارش الجزیره، پلیس دبی در توضیحات خود با پخش تصاویری ضبط شده از چگونگی رسیدن عوامل ترور به صحنه حادثه با پروازهای مختلف به دبی و اینکه چگونه یک روز پیش از رسیدن المبحوح در هتل‌های مختلف اقامت کرده‌اند و سپس به اتاق روبه‌روی محل اقامت این عضو ارشد حماس منتقل شده‌اند، تشریح کرد که عاملان چگونه از شیوه‌های مختلف برای شناسایی نشدن استفاده کرده‌اند، تا به هدف خود برسند.

در همین ارتباط، "بروس ریدل " مسئول سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در گفت‌وگو با هفته‌نامه آمریکائی "نیشن " فاش کرد که یگان سری "کیدون " موساد مجری ترور محمود المبحوح در دبی بوده است.

چند روز گذشته نیز روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" با اذعان به اقدام تل‌آویو در ترور المبحوح، نوشت که بر خلاف گزارش‌های قبلی که تعداد عاملان ترور المبحوح را 7 نفر دانسته بودند، 10 نفر از عناصر وابسته به سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) از جمله سه زن در ترور وی دست داشتند.

کد خبر 101682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز