دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

آزمون کارشناسی ارشد با حضور بیش از 830 هزار داوطلب از 28 بهمن در سراسر کشور آغاز می‌شود

در این آزمون بیش از 60 هزار نفر پذیرفته می‌شوند.

از کل 770 هزار ثبت‌نام‌کننده این آزمون 383 هزار و 815 نفر را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.معاون سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در آزمون امسال 66 رشته شناور برای انتخاب رشته دوم درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: حدود 63 هزار و 188 نفر متقاضی شرکت در آزمون رشته دوم هستند.

حسین توکلی، با اشاره به طراحی سؤالات کنکور کارشناسی ارشد89، گفت: سطح سؤالات امتحانی بخش اختصاصی در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی هر رشته و مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای‌عالی برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به نحوه اعمال معدل در آزمون کارشناسی ارشد سال 89، اظهار کرد: گزینش نهایی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی انجام خواهد شد. درب حوزه‌های امتحانی صبح‌ها راس ساعت 30/7 و بعدازظهرها راس ساعت 14 بسته خواهد شد.

آزمون صبح راس ساعت 8 و آزمون بعدازظهر راس ساعت 30/14 برگزار می‌شود؛ بنابراین از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب سالن‌های امتحانی به حوزه امتحانی، ممانعت به عمل خواهد آمد.

توکلی درخصوص استفاده داوطلبان از ماشین حساب اظهار کرد: از آنجایی که سؤالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سؤالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب ندارد،

بنابراین برای پاسخگویی به سؤالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون به همراه داشته باشند، ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که در این اطلاعیه نیز آمده است، رفتار خواهد شد.

سرورالدین رئیس سازمان سنجش نیز با اشاره به ظرفیت اعلام شده توسط دانشگاه‌ها در زمینه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها حدود 50 هزار نفر میزان ظرفیت پذیرش را اعلام کرده‌اند ولی با تلاش سازمان سنجش و وزارت علوم پیش‌بینی می‌شود که بیش از 60 هزار نفر در آزمون ارشد امسال پذیرش شوند.

کد خبر 101600

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز