همشهری آنلاین: هرگونه استفاده شخصی از خودروهای با پلاک دولتی بر اساس بخشنامه رئیس دفتر رئیس جمهور، ممنوع است

در صورت مشاهده تردد در خارج از ساعات اداری و بدون برگ مأموریت، نیروی انتظامی موظف به توقیف خودرو می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در سال اصلاح الگوی مصرف و در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و بهره‌برداری بهینه از منابع و امکانات ، در بخشنامه ای به تمام دستگاههای دولتی بر ممنوعیت هرگونه استفاده شخصی از خودروهای با پلاک دولتی تاکید کرد.

در بخشنامه اسفندیار رحیم مشایی، با اشاره به دستور العمل نحوه استفاده از خودروهای دولتی و مدیریت مصرف سوخت آنها که در دولت نهم ابلاغ شد، به همه دستگاه‌های اجرایی تاکید شده است: هرگونه استفاده شخصی از خودروهای با پلاک دولتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی می‌باشد چه به صورت موردی و چه به صورت در اختیار (موضوع این بخشنامه) ممنوع بوده و در صورت مشاهده تردد خودروهای موصوف در خارج از ساعات اداری و بدون برگ مأموریت، نیروی انتظامی موظف به توقیف خودرو می‌باشد.

همچنین بر اساس این بخشنامه و به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت، همه دستگاه‌ها موظفند تمام خودروهای فرسوده خود را شناسایی، جمع‌‌آوری و از چرخه بهره‌برداری خارج کنند.

بر این اساس، چنانچه نیروی انتظامی به دلیل عدم رعایت بخشنامه خودرویی را توقیف کند فرد خاطی و مقام مسئولی که اجازه استفاده از صادر نموده به عنوان متصرف غیرمجاز در اموال عمومی تحت تعقیب قرار گرفته و مورد برخورد قضایی و انضباطی قرار گیرد.

بر اساس بخشنامه رئیس دفتر رئیس جمهور، ترخیص این قبیل خودروها منوط به اعلام مراجع قضایی و معرفی نماینده از سوی سازمان مربوطه می‌باشد و مسئولیت نظارت و اجرای دقیق این بخشنامه به عهده بالاترین مقام دستگاه خواهد بود.

متن بخشنامه رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر است. 

بخشنامه به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها و استانداری‌های سراسر کشور

احتراماً، در راستای اجرای بخشنامه شماره 68963 مورخ 1/5/1386 (پیوست) و در جهت صیانت از حقوق بیت‌المال و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و بهره‌برداری بهینه از منابع و امکانات و با توجه به آیین‌نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی موضوع تصویب‌نامه شماره (189211/ت34191هـ مورخ 21/11/1386) هیأت محترم وزیران کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلند اقدامات ذیل را اعمال نمایند.

1ـ هرگونه استفاده شخصی از کلیه خودروها با پلاک دولتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی می‌باشد چه به صورت موردی و چه به صورت در اختیار موضوع این بخشنامه ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده تردد خودروهای موصوف در خارج از ساعات اداری و بدون برگ مأموریت نیروی انتظامی موظف به توقیف خودرو می‌باشد.

2ـ کلیه دستگاه‌ها موظفند تمام خودروهای فرسوده خود را شناسایی، جمع‌‌آوری و از چرخه بهره‌برداری خارج نمایند.

3ـ چنانچه نیروی انتظامی به دلیل عدم رعایت بخشنامه خودرویی را توقیف نماید رد خاطی و مقام مسئولی که اجازه استفاده از صادر نموده به عنوان متصرف غیرمجاز در اموال عمومی تحت تعقیب قرار گرفته و مورد برخورد قضایی و انظباطی قرار گیرد.

4ـ ترخیص این قبیل خودروها منوط به اعلام مراجع قضایی و معرفی نماینده از سوی سازمان مربوطه می‌باشد.

5ـ مسئولیت نظارت و اجرای دقیق این بخشنامه به عهده بالاترین مقام دستگاه خواهد بود.

اسفندیار رحیم مشایی
رئیس دفتر رئیس جمهور

کد خبر 101587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز