دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس چین یکی از مراکز آموزش هکرها در مرکز این کشور را تعطیل کرد

به گزارش اسوشیتدپرس، این مرکز به طور علنی هزاران هکر را به صورت آنلاین و حضوری تربیت می‌کرد.

این حرکت پلیس چین مدتی بعد از این اتفاق افتاده‌است که بسیاری چین را مرکز جرایم رایانه‌ای در جهان خوانده‌اند و پیش‌تر گوگل ادعا کرد که حملاتی که سرویس‌های این شرکت و 20 شرکت دیگر را مختل کرد از داخل چین هدایت شده‌بود.

به گزارش روزنامه چاینا دیلی، پلیس استان هوبی سه نفر که مزنون به مدیریت وب‌سایت توضیع تروجان و نرم‌افزارهای مخرب Black Hawk Safety Net هستند را دستگیر کرد.

این وب‌سایت از 12 هزار کاربر خود حدود یک میلیون دلار حق عضویت دریافت کرده‌بود. این در حالی است که 170 هزار نفر دیگر عضو مجانی این وب‌سایت هستند.

این گزارش همچنین می‌گوید که پلیس 9سرور این مرکز، پنج کامپیوتر، یک اتومبیل و 250 هزار دلار پول را از محل مدیریت این وب‌سایت ضبط کرده‌ و تمام وب‌سایت‌های مرتبط آن را نیز مسدود کرده‌است.

روزنامه دیانگ تایمز می‌گوید که این عملیات حاصل تلاش 50 افسر پلیس در سه استان چین است.

در سال 2007 در پی حملات سایبری به یک کافی‌نت در شهر ماچنگ در شهر هوبی که باعث مختل شدن سرور‌های این کافی‌نت برای 60 ساعت شد، تعدادی از افراد دستگیر شده خود را از اعضای این شبکه هکری معرفی کردند.

وب‌سایت شبکه Black Hawk که دارای آدرس 3800hk.com است بسته شده ولی در بعضی فروم‌های اینترنتی هکرها خبر از راه‌اندازی سایت دیگری به جای این وب‌سایت داده‌اند.

در سال‌های اخیر بسیاری از حملات سایبری به زیرساخت‌های کشورهای غربی دارای ارتباط با هکرهای داخل چین بوده‌است و به همین دلیل دولت چین به تازگی قوانین سنگینی برای مبارزه با جرایم سایبر وضع کرده‌است.

وزیر صنایع و فن‌آوری اطلاعات چین در مورد دست داشتن دولت چین در حملات سایبری به غرب می‌گوید که چین بزرگترین قربانی جرایم سایبر است و هکرها در سال گذشته 42 هزار وب‌سایت چینی را از کار انداخته‌اند.

کد خبر 101246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز