یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

ادامه عملیات عمرانی‌ شهرداری اصفهان در میدان عتیق برای ساخت زیر گذر و نوسازی و بهسازی این میدان 800 ساله، منجر به کشف آثاری متعلق به دوران آل‌بویه از دل خاک شد.

به گزارش ایسنا، در یکی از پروژه‌های مربوط به این طرح که توسط یک شرکت وابسته به شهرداری در زیرگذر اصلی میدان عتیق در حال اجراست، آثاری تاریخی که شاخص‌ترین آنها مربوط به دوران آل بویه است، کشف شد.

این آثار شامل یکسری اشیای فلزی، سفال و کوزه است که بررسی و شناسایی شده‌اند و تا‌کنون مشخص شده که شاخص‌ترین آنها متعلق به دوران آل بویه است.

به گزارش همشهری، در روزهای پایانی سال گذشته مدیرعامل شرکت احیای میدان عتیق اصفهان از آغاز عملیات اجرایی این زیرگذر درصورت تأمین اعتبار 200میلیارد ریالی آن از ابتدای امسال خبر داده بود. 

همچنین مهندس صمصام شریعت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از اهمیت تاریخی این میدان خبر داده و تاکید کرده بود که بخش تاریخی در مرحله طراحی احیای میدان عتیق، با توجه به نزدیک بودن به بدنه میدان و بافت‌هایی مثل مسجد جامع، مسجد علی و هارونیه لحاظ شده است و به‌صورت شاخص و ویژه تمامی نقشه‌های فاز یک و 2 و حتی نقشه‌های ساده و زیرساخت‌ها به تصویب سازمان میراث فرهنگی کشور و اصفهان رسیده، همچنین مجوز خاک‌برداری با نظارت و اجازه این سازمان بوده است.

در حال حاضر، با کشف این آثار، عملیات شهرداری اصفهان در پروژه‌ زیرگذر اصلی میدان عتیق متوقف شد.

کد خبر 101196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز