یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

آزاده انصاری با نمایش ماکاندو راهی جشنواره فنلاند می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در این جشنواره عروسکی که از 4 تا 8 خردادماه (25 تا 29 می) در فنلاند برگزار می‌شود، ماکاندو به کارگردانی آزاده انصاری از ایران حضور خواهد داشت.

این نمایش که آرش پارساخو آن را براساس داستانی از گابریل گارسیا مارکز نوشته، پیش از این نیز موفق به کسب دیپلم افتخار جشنواره بلایاوژا در بلاروس شد و این بار در فنلاند روی صحنه می‌رود.

این نمایش سال گذشته نیز در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر اجرای عمومی شد. آزاده انصاری همچنین قصد دارد با نمایشنامه‌ای که نادر برهانی‌مرند آن را براساس «بوف کور» صادق هدایت و «پیکر فرهاد» عباس معروفی نوشته در سیزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران شرکت کند.

بودجه مستقل

شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به نقش نظارتی این مرکز در سال 89 از اختصاص بودجه مستقل برای تولید و اجرای تئاتر در سطح فرهنگسراهای شهر تهران خبر داد و به مهر گفت: قرار شده 40 درصد فعالیت‌های مرکز هنرهای نمایشی سازمان به مناطق واگذار شود؛ یعنی مرکز تنها نقش نظارتی خواهد داشت و فرهنگسراهای مناطق به تولید و اجرای تئاتر می‌پردازند.

از سال آینده در هر منطقه کارشناس‌های هنری وظایف برنامه‌ریزی برای تولید و اجرای تئاتر را به‌عهده دارند. سال آینده سیاستگذاری ما در جهت حمایت‌ از گروه‌های جوان تئاتر در سطح مناطق است. همچنین استفاده از قالب‌های طنز برای تولید و اجرای برنامه‌های ویژه  از جمله برنامه‌های ما ست.

ورود تکنولوژی

محمدعلی زم، رئیس انجمن صنفی ویدئو رسانه کشور در نامه‌ای خطاب به علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن، خواستار صدور مجوز برای ورود تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا نظیر لوح فشرده دیجیتال بلو - ری شد.

در این نامه آمده است: همانگونه که مستحضر هستید واحدهای صنفی تولید و تکثیر لوح‌های فشرده سی دی و دی وی دی که هم‌اکنون در کشور به فعالیت مشغول هستند، متأسفانه از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند که سال‌هاست در کشورهای پیشرفته منسوخ شده‌اند.

در این نامه،  زم ضمن تقاضای صدور مجوزهای جدید برای ورود تکنولوژی پیشرفته روز جهان به داخل کشور ادامه می‌دهد: همچنین امیدوارم با ایجاد ساز و کار لازم برای استفاده از تسهیلات بانکی در این خصوص،  شرایط  را فراهم فرمایید.

کد خبر 101188

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز