همشهری آنلاین : معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به انعقاد قراردادهایی با مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه تهران برای حمایت از معلولان ذهنی و بیماران روانی مزمن، از ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 10 هزار معلول خبر داد

کاظم‌ نظم‌ده در گفت‌وگو با ایسنا، در ادامه افزود: بر اساس آمارهای موجود، 20 هزار معلول در کشور متقاضی کار هستند، اما در سال گذشته تنها 77 معلول در مراکز دولتی استخدام شدند، لذا برای حل مشکلات اشتغال معلولان، فراهم کردن تسهیلات برای جذب معلولان در بخش خصوصی امری ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد 35 کارگاه حمایت شده برای معلولان ذهنی در بخش اشتغال یادآور شد: در حال حاضر سه میلیون معلول در کشور زندگی می‌کنند که یک میلیون و 200 هزار نفر آن‌ها در کشور شناسایی شده‌اند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: از این تعداد حدود 670 هزار نفر زیر پوشش حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی قرار دارند و خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.

به گفته نظم‌ده این در حالیست که تعدادی نیز به علت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز برای زیرپوشش قرار گرفتن، پشت نوبت دریافت خدمات هستند که امید می‌رود با کمک دولت و مجلس این افراد تحت پوشش خدمات تخصصی قرار گیرند.

وی با تاکید بر این که هدف بهزیستی ارایه خدمات تخصصی است نه صرفا حمایت مالی، گفت: تامین خدمات تخصصی برای معلولان نیازمند به ویلچر، سمعک، کاشت حلزون، انجام خدمات کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، تحصیل و همچنین تامین هزینه‌ رفت و آمد این قشر بیشتر مورد نظر است.

کد خبر 101171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز