شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی – محمدجواد پاینده: شکست در شهرآورد، جدی‌ترین چالشی بود که می‌توانست آرامش موقتی را از استقلال و مرفاوی بگیرد.

 تماشاگرانی که دو هفته به احترام پیروزی‌های تیم محبوب‌شان دست از انتقاد و اعتراض به کادر مدیریت و فنی باشگاه استقلال برداشته بودند، عصر چهارشنبه باز هم واعظی‌آشتیانی و صمد مرفاوی را عامل ناکامی و شکست‌های استقلال در این فصل دانستند. واکنش مدیرعامل استقلال هم مشابه دفعات پیش بود. واعظی باز هم تماشاگران معترض را خارج از مجموعه هواداران باشگاه استقلال دانست و گفت: «این دوستان که تعدادشان هم خیلی زیاد نیست نمایندگان هواداران میلیونی استقلال نیستند.»

هواداران استقلال در پایان مسابقه باز هم خواستار برکناری مرفاوی، کنار رفتن واعظی آشتیانی و بازگشت امیر قلعه‌نویی شدند. این موضوع‌ها در مصاحبه‌های هواداران استقلال با دوربین‌های شبکه‌های خبری و خصوصا برنامه 90 نیز به وضوح دیده ‌شد. به نظر نمی‌رسید که موضع‌گیری همسوی استقلالی‌ها در این جهت به شکل هماهنگ شده و تنها از سوی عده خاصی باشد اما مدیرعامل باشگاه همچنان بر مواضع قبلی‌اش که از ابتدای فصل بارها تکرار شده تاکید دارد. استقلال البته روز دوشنبه در رقابت‌های جام حذفی در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ذرت‌کاران مغان قرار می‌گیرد و بعد از آن هم در لیگ، میزبان مس کرمان است. این دو بازی خانگی شاید فرصت مناسبی برای خروج از بحران باشد اما شکست در شهرآورد باعث کاهش تعداد تماشاگران استقلال می‌شود و اولین ناکامی باز هم زمینه‌ساز تکرار اعتراضات به تصمیمات مدیرعامل و عملکرد کادر فنی خواهد بود.

تداوم حمایت از مرفاوی

همان‌طور که انتظار می‌رفت، مدیرعامل باشگاه استقلال باز هم از صمد مرفاوی حمایت کرد. استقلال در 3 بازی اخیر به دو پیروزی و یک شکست دست یافته و با این شرایط برکناری سرمربی منطقی به نظر نمی‌رسد. مرفاوی پیش از این ضرب‌الاجل دو هفته‌ای را با کسب
 4 امتیاز به سود خودش تمام کرد و حالا در موقعیت برکناری قرار ندارد. اما تماشاگران استقلال در پایان بازی خواستار برکناری سرمربی این تیم شدند.

واعظی آشتیانی در این خصوص گفت: «ما بازی را خوب شروع کردیم و از حریف پیش افتادیم و به نظر می‌رسید که حتی توانایی پیروزی را داشته باشیم اما بعد از موقعیت خوبی که در نیمه دوم از دست دادیم گل بدی خوردیم و دیگر فرصت جبران وجود نداشت. من فکر می‌کنم بازی خوبی انجام دادیم و با این شرایط آقای مرفاوی به کارشان ادامه خواهند داد.» زریبافان، رئیس مجمع باشگاه استقلال هم که بازی را در ورزشگاه تماشا کرد عملکرد آبی‌پوشان را مورد تمجید قرار داد و گفت: «به نظر من استقلال خوب بازی کرد و بازیکنان زحمت خود را کشیدند.

فکر می‌کنم برد و باخت زیاد مهم نباشد ولی متاسفانه بعضی از رسانه‌ها به حاشیه علاقه‌مندند و بازیکنان و مربیان را تحریک می‌کنند. مرفاوی به کارش ادامه می‌دهد. در ضمن او مثل بازیکنان زحمت خود را کشید و فکر می‌کنم استقلال در سطح بسیار بالایی فوتبال بازی کرد.»حمایت قاطع مدیرعامل و رئیس مجمع باشگاه استقلال نشان می‌دهد که نتیجه شهرآورد فعلا تاثیری در سرنوشت این باشگاه و خصوصا آینده کاری صمد مرفاوی نخواهد داشت. کادر فنی استقلال از اقبال بلندی برخوردار است که در دو بازی خانگی امکان جبران شکست را به دست آورده است.

اخراج امیر حسین صادقی

پس از شکست برابر سپاهان، ‌کاظمی، اکبرپور و عنایتی از استقلال اخراج شدند. بعد از شکست در شهرآورد، این‌بار امیرحسین صادقی از تیم کنار گذاشته شده و به مدافع باسابقه استقلال اعلام شده حق شرکت در تمرینات را ندارد.صادقی که سابقه گلزنی مقابل پرسپولیس را دارد، انتظار داشت در این بازی به ترکیب اصلی راه پیدا کند اما با تصمیم مرفاوی نیمکت‌نشین شد و پیش از آغاز مسابقه به حالت قهر، اردوی تیم را ترک کرده بود اما با وساطت مسئولان باشگاه ، به اردوی تیم بازگشت و روی نیمکت نشست اما روز پنجشنبه اعلام شد این بازیکن حق حضور در تمرینات را ندارد.

مدافع استقلال در این خصوص می‌گوید: «خودم هم نمی‌دانم چرا محروم شدم اما آقای رحیم‌پور با من تماس گرفتند و اعلام کردند تا اطلاع ثانوی در تمرینات تیم حاضر نشوم.  نمی‌دانم اسمش اخراج است یا نه اما مربیان اعلام کردند تا اطلاع ثانوی سر تمرینات حاضر نشوم. واقعا دلیلش را نمی‌دانم. من اصلا قهر نکردم و این مسئله را تکذیب می‌کنم. اصلا چنین چیزی نیست اما صددرصد از بازی‌نکردنم ناراحت بودم. فکر می‌کنم از چهره‌ام که تلویزیون پخش می‌کرد مشخص بود که چقدر ناراحت بودم.»

گفته می‌شد صادقی حتی بعد از دریافت گل دوم لبخند بر چهره داشته اما بازیکن استقلال این موضوع را تکذیب  می کند:« برای کسانی که می‌گفتند امیر حسین صادقی بعد از گل دوم پرسپولیس خندیده است، متاسفم. می‌توانید از کیانوش رحمتی و آن همه خبرنگارانی که پشت دروازه بودند، بپرسید چقدر حرص خوردم. من به حرف یکی، دو هوادار توجه نمی‌کنم. سال‌های سال در این مسابقه بازی کرده‌ام و دوست داشتم به میدان بروم تا خیلی چیزها را به خیلی‌ها ثابت کنم و مشکلی هم ندارم. من سرباز استقلال هستم و  اگر به من بگویند برو می‌روم و اگر بگویند بمان، می‌مانم. طبق قراردادی که در حیطه فوتبالی است، تابع تصمیم باشگاه هستم.»

عنایتی: شاگرد مرفاوی نبودم

روز گذشته رضا عنایتی، مهاجم اسبق استقلال که به تازگی از این تیم جدا شده در یک مصاحبه تند از وضعیت فعلی این باشگاه و خصوصا عملکرد صمد مرفاوی انتقاد کرد. سرمربی استقلال به عنایتی اعتقاد زیادی نداشت و این بازیکن در بیشتر بازی‌ها نیمکت‌نشین بود. در نهایت پس از بازی با سپاهان عنایتی از فهرست خارج شد و چندی بعد با دریافت رضایتنامه به لیگ امارات بازگشت. عنایتی در خصوص دربی گفت: «در استقلال چیزی به نام اعتماد به نفس وجود ندارد. آنجا شرایط فوتبال بازی‌کردن مهیا نبود.

من از شما سئوال می‌کنم، آیا جواب بازیکنی که به عنوان بهترین بازیکن تاریخ باشگاه استقلال انتخاب شده، این است؟ آقایان در سایت باشگاه علیه بازیکن خودشان مطلب نوشتند و حرف از دندان‌های پوسیده زدند. آنها گفتند من نمی‌توانم راه بروم اما حالا به آنها می‌گویم که من نه تنها خوب راه می‌روم بلکه خوب هم می‌دوم. باید بگویم نه تنها سایت باشگاه استقلال را به رسمیت نمی‌شناسم بلکه مطمئن هستم این سایت حتی یک بازدیدکننده هم ندارد.» مهاجم الامارات به تندی از سرمربی استقلال انتقاد کرد و اظهار داشت: «من شاگرد مرفاوی نبودم.

چهار، پنج ماه در خدمت استقلال بودم که متاسفانه یا خوشبختانه از این تیم جدا شدم.» علاوه بر عنایتی روز گذشته نظری جویباری سرپرست سابق باشگاه استقلال هم که از نزدیکان امیر قلعه‌نویی است از عملکرد مسئولان و کادر فنی این باشگاه انتقاد کرد اما قلعه‌نویی فعلا سکوت کرده و در خصوص دربی اظهارنظر رسانه‌ای نداشته است.

کد خبر 101048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز