جنایتکار اوهایویی که بعد از دیدن صحنه‌ای از یک فیلم جنایی در سینما، در جریان یک سرقت خونین 2 نفر را به قتل رسانده بود، روز پنجشنبه با تزریق سم اعدام شد.

اما موضوعی که باعث شد رسانه‌های دنیا به این جنایتکار علاقه نشان دهند، پرخوری او قبل از اجرای حکم اعدام بود.این تبهکار 37 ساله به‌نام «مارک براون»، روز پنجشنبه در زندان لوکساویل اوهایو با تزریق ماده‌ای سمی اعدام شد.

این در حالی بود که وی تا شب قبل از اجرای حکم، در انتظار دریافت حکم توقف اجرای حکمش و بررسی دوباره پرونده‌‌اش بود.براون در سال 1994 به اتهام شلیک مرگبار به یک مرد 32 ساله به نام ایسام سالمان که مالک فروشگاه میدوی در یونگاستون اوهایو بود و یکی از مشتریان فروشگاه به نام حیدر ال تورک، به مرگ محکوم شد.

او در جریان محاکمه‌‌اش ادعا کرد که قبل از ارتکاب جنایت از مخدر حشیش استفاده کرده و بنابراین تمام کارهایی که انجام داده بود تحت تأثیر این مخدر   مرتکب شده است.  او همچنین ادعا کرد که لحظه به لحظه جنایت را با تاثیر از یک فیلم جنایی که یک ساعت قبل از ارتکاب این سرقت مسلحانه دیده بود، کپی برداری کرده است.

در آن فیلم، شخصیت اصلی و ستاره فیلم تبهکاری‌های زنجیره‌ای خود را با قتل 2 فروشنده یک فروشگاه آغاز می‌کند.

منوی غذای یک اعدامی

به گفته مسئولان زندان، براون شب قبل از اجرای حکم را تا نیمه شب مشغول صحبت تلفنی و شوخی با خانواده و دوستانش بود و صبح روز اجرای حکم، برای آخرین غذا- غذایی که محکوم به مرگ می‌تواند از مسئولان زندان بخواهد و آنها نیز باید این غذا را تهیه کنند – منوی غذای بسیار عجیب و سنگینی را انتخاب کرد.

او در منوی خود یک استیک بزرگ، حلقه‌های بزرگ پیاز و سس کچاپ، یک چیز برگر دوبل، مرغ سرخ شده، بستنی، چیپس سیب‌زمینی به مقدار زیاد و 2 لیتر نوشیدنی درخواست کرده بود که بعد از خوردن همه آنها اعلام کرد که برای اجرای حکمش آماده است اما یک ساعت و نیم بعد درحالی‌که کمتر از یک ساعت تا اجرای حکمش باقی مانده بود، بار دیگر درخواست بستنی کرد و بعد از آن در حال خوردن بستنی تعدادی نامه برای دوستانش نوشت و با رسیدن زمان اجرای حکم با خونسردی به سمت محل اجرای حکم به راه افتاد.

او را نبخشید

او از مدتی قبل با بیان اینکه او کاملا عوض شده و می‌داند که چه جنایت وحشتناکی را انجام داده است، از دادگاه خواست تا او را ببخشند و  او بتواند سرپرستی فرزندانش را برعهده بگیرد اما خانواده قربانیان با بیان اینکه او با جنایتی که مرتکب شده باعث بی‌سرپرست شدن 7 کودک شده است، گفتند که او باید به سزای اعمالش برسد.
در ساعت 10 و 40 دقیقه به او ماده سمی تزریق شد و یک دقیقه بعد،  او چشمانش را بست.

کد خبر 101025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز