آزاده اردکانی، دانش آموخته رشته میکروب شناسی که از 20 روز پیش به سمت معاون موزه ملی ایران منسوب شده بود، بدون سابقه مشخص در امور موزه داری و رشته‌های تاریخی سرپرست موزه ملی ایران شد

محمدرضا مهراندیش ، رئیس پیشین موزه ملی ایران در گفت‌وگو با ایسنا با تأیید این خبر، بیان کرد: ساعت 8:3014 بهمن درحالی‌که برای انجام کارهای روزمره و مکاتبه با گمرک با هدف بازگرداندن اشیای تاریخی ایران که در ترکیه هستند، درحال رفتن به موزه‌ ملی بودم، در تماسی با رئیس دفترم متوجه شدم، طی ابلاغی به تاریخ 13 بهمن‌ماه خانم آزاده اردکانی به‌عنوان سرپرست موزه‌ ملی ایران انتخاب شده است.

وی گفت: من با عشق، ریاست موزه‌ ملی ایران را پذیرفتم و اکنون نیز با افتخار و سربلندی این مسئولیت را ترک می‌کنم. تنها گلایه‌ای که دارم، از این اقدامات غافلگیرانه‌ای است که انجام می‌شوند. این اقدامات غافلگیرانه آفت بزرگی در تغییر و تحول مدیران فرهنگی‌است و در شأن مجموعه‌ فرهنگی بزرگی مانند موزه‌ ملی ایران نیست که مدیریت آن به این شکل کنار گذاشته شود.

رئیس پیشین موزه‌ ملی ایران ادامه داد: اکنون با نگاهی به کارنامه‌ 27ماه فعالیتم در موزه‌ ملی، با افتخار و سربلندی این مسئولیت را ترک می‌کنم؛ اما مطمئنا در فضای فرهنگی و هنری باقی می‌مانم.

مهراندیش با بیان این جمله که «اگر با ایمان به یک درخت خشک‌شده آب دهید، مطمئنا شکوفا می‌شود» اظهار داشت: متأسفانه کار فرهنگی کمی دشوار شده است ولی ما ناامید نمی‌شویم.

هر جا باشیم، تلاش می‌کنیم که هدفمان آباد کردن باشد. چه زمانی که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشاور فرهنگی بودم و چه زمانی که مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و حتی مدیرکل روابط عمومی این سازمان بودم و مدیریت 27ماهه‌ای که در موزه‌ ملی ایران داشتم، در همه‌ این مقاطع تلاش کردم، با همه‌ وجود کار کنم و هدفم ساختن و آباد کردن بود.

وی درباره‌ حکم معاونت اردکانی در موزه‌ ملی ایران نیز توضیح داد: حدود 20 روز پیش، با تماسی که از سوی دفتر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفته شد، حکم معاونت موزه‌ ملی را برای خانم اردکانی با ابلاغ داخلی امضا کردم و اکنون ابلاغ او به سمت سرپرستی موزه‌ ملی ایران از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ـ حمید بقایی ـ داده شده است.

مهراندیش درباره‌ سوابق کاری اردکانی گفت: او فعالیت خود را با کار در بخش بین‌الملل مرکز اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری (میراث آریا) با مدیر مسئولی خود من آغاز کرد.

مدتی نیز به تدریس زبان انگلیسی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مشغول بود و فارغ‌التحصیل رشته‌ میکروب‌شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

البته محمدرضا مهراندیش نیز فارغ‌التحصیل رشته‌ ادبیات در مقطع کارشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و سینما از دانشکده‌ سینما و همچنین فارغ‌التحصیل پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد است.

قبل از مهراندیش، محمدرضا کارگر به‌مدت 11سال مدیریت موزه‌ ملی ایران را برعهده داشت. کارگر فارغ‌التحصیل رشته‌ باستان‌شناسی بود و در مدت فعالیت خود در موزه‌ ملی، تلاش‌هایی را برای گسترش این موزه در محدوده‌ میدان مشق، هیأت امنایی شدن موزه‌ ملی و برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی ایران در کشورهای دیگر انجام داده بود.

پیش از این نیز کارشناسان گردشگری و میراث فرهنگی در گفت‌وگو با همشهری از تغییرات
 پی در پی و ناگهانی دراین حوزه‌ها  اظهار نگرانی کرده بودند.

کد خبر 100950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز