دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم 13 نفر پس از حمله گروهی از مردان مسلح به جشن تولد دانش آموزان یک مدرسه در مکزیک کشته شدند.

به گزارش الجزیره، پلیس مکزیک معتقد است این حمله مرتبط با فعالیت‌های جنایتکارانه باندهای قاچاق مواد مخدر بوده است.

واقعه تیراندازی به دانش آموزان در شهر مرزی سیوداد خوارس که هم مرز با ایالت تگزاس آمریکا است، رخ داده است.

شاهدان عینی این حادثه گفته‌اند که مردان مسلح از درون یک خودرو به بیرون پریده و دانش آموزانی را که در حال برگزاری مراسم جشن تولد یکی از هم کلاسی‌های خود بودند به رگبار گلوله بستند.

یکی از همسایگان گفت: این مردان که کاملا مسلح بودند از درون یک جیپ بزرگ خارج شدند.

به گفته این شاهد عینی، مردان مسلح پس از پیاده شدن از خودرو وارد خانه محل برگزاری جشن تولد شدند و به سمت تمامی مهمانان شلیک کردند به طوری می‌شد صدای تیراندازی را از بیرون خانه نیز شنید.

مقامات امنیتی مکزیک اعلام کرده‌اند 3 بزرگسال و 11 دانش آموز در جریان این تیراندازی کشته شده‌اند. این حادثه همچنین 14مجروح برجای گذاشت که حال دو تن از آن‌ها وخیم است.

انریکه تورس یکی از سخنگویان ارتش مکزیک اعلام کرد: قربانیان این حادثه همگی میان 15 تا 20 سال سن داشتند و همگی از دانش آموزان مقاطع دبیرستان و کالج بودند.

این سخنگو در ادامه افزود: آن‌ها 15 مرد بودند و پیش از ورود به خانه محل برگزاری جشن تولد و اقدام به تیراندازی، کوچه‌‌های اطراف را مسدود کرده بودند.

مقامات شهر سیوداد خوارس 76 هزار دلار جایزه جهت دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری این مردان مسلح شود، تعیین کرده‌اند.

طی دو سال اخیر مردان مسلح عضو در باندهای قاچاق مواد مخدر در جستجوی رقبای خود به تعدادی از مهمانی‌ها و گردهمایی‌ها در ایالت چیواهوا حمله کرده بودند و پلیس نیز اعلام کرده است که  پیشتر تعدادی از نوجوانان سیوداد خوارس در عملیات ربودن نوجوانان دیگر دست داشته‌اند.

کد خبر 100736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز