دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

گروه ورزشی: در شبی که رئال مادرید تعداد زیادی از بازیکنان اصلی‌اش از جمله رونالدو، هیگواین، لاسانا دیارا، گاگو و گارای را به دلیل مصدومیت یا محرومیت در اختیار نداشت، توانست طلسم 19 ساله ناکامی در ورزشگاه ریاسور را بشکند و در زمین دپورتیوو لاکرونیا به پیروزی3 بر یک برسد.

 پلگرینی در غیاب این بازیکنان، مجبور شد در یکی از معدود دفعات فصل از گوتی، گرانرو و رائول در ترکیب اصلی استفاده کند، ولی ترکیب جدید رئال در زمین به خوبی جواب داد و مالکیت توپ در اختیار این تیم بود و موقعیت‌های گلزنی زیادی به‌دست آورد.

پس از اینکه آرانزوبیا، دروازه‌بان دپور توانست شوت سنگین بن‌زما را مهار کند، در دقیقه 13 نوبت گرانرو بود که با ضربه سر دروازه میزبان را باز کند. برتری رئال قبل از پایان نیمه اول یک بار دیگر نتیجه داد و به یکی از زیباترین گل‌های این فصل لالیگا انجامید. در دقیقه 40، گوتی در شرایطی که با پاس کاکا در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود، با پاسی پشت‌پا و غیرمنتظره توپ را برای بن‌زما کاشت که پشت او قرار داشت و مهاجم فرانسوی توانست دروازه خالی را به راحتی باز کند. در شروع نیمه‌دوم هم رئال به کمک بازی هماهنگ هافبک‌های خلاقش مالکیت توپ را در اختیار داشت، با این وجود موقعیت‌های این تیم راهی به دروازه دپور نیافت.

در اواخر این نیمه لوتینا، مربی دپور دو مهاجم تازه‌نفس به زمین فرستاد و توانست برای دقایقی رئال را تحت فشار قرار دهد. در یکی از این حملات، ریکی تازه‌وارد توانست با فریب سرخیو راموس صاحب یک ضربه پنالتی شود که همین بازیکن در دقیقه 87 آن را تبدیل به گل کرد. با کم شدن اختلاف، میزبان امیدوار شد که در دقایق پایانی از شکست فرار کند، ولی رئال‌مادرید در دقیقه 90 روی یک کار گروهی خوب و باز هم توسط بن‌زما به گل رسید.مانوئل پلگرینی سرمربی رئال پس از پیروزی در زمین تیم پنجم جدول که تیمش را 47 امتیازی کرد، گفت: «ما از شروع بازی به دنبال گلزنی بودیم، هرچند این بازی‌ای نبود که پیروزی ما در آن آسان به نظر برسد. ما می‌دانستیم در مقابل یک حریف خوب بازی را چگونه پیش ببریم.

از این پیروزی خیلی خوشحالم چون موفقیت در این ورزشگاه به طور سنتی برای رئال‌مادرید دشوار بوده و ما هم خوب بازی کردیم، هرچند در آخر بازی کار کمی سخت شد.» رئال با این پیروزی توانست فاصله 5 امتیازی‌اش با بارسای صدرنشین را حفظ کند تا پلگرینی به موفقیت تیمش در پایان فصل خوشبین بماند: «سرنوشت قهرمانی تا زمانی که از نظر ریاضی امکان قهرمانی داشته باشیم، نامعلوم است. این تیم تا لحظه آخر برای قهرمانی می‌جنگد.»

پیروزی دشوار بارسا

درست قبل از این بازی، بارسا هم توانست به دشواری در خانه خیخون با یک گل به پیروزی برسد. هرچند تیم میزبان ستاره‌ای نداشت، ولی از شروع بازی بارسا را تحت فشار قرار داد و حتی با ضربه سر ماته بیلیچ می‌توانست به گل برسد. ولی این بارسا بود که در دقیقه 30 روی یک شروع مجدد سریع به گل رسید. پدرو که به جای آنری در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، روی پاس اینی‌یستا در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با ظرافت توپ را به تور دروازه رساند.

این نتیجه تا اواخر بازی تغییری نکرد تا خیخون در دقایق پایانی برای زدن گل تساوی فشار زیادی روی دروازه بارسا وارد کند ولی مردان گواردیولا که در یکی از معدود دفعات فصل با همه نفرات در زمین خودی دفاع می‌کردند، توانستند از این گل محافظت کنند. پپ گواردیولا سرمربی بارسا پس از این پیروزی دشوار گفت: «این نتیجه خوبی برای ماست، چون در ورزشگاهی بازی کردیم که تیم‌های کمی توانسته‌اند به پیروزی برسند. تنها ناراحتی من از این است که از فرصت‌هایمان استفاده نکردیم تا در دقایق پایانی بازی راحت‌تر باشیم.»

گواردیولا هم درباره جنگ قهرمانی نظر مشابهی با پلگرینی دارد: «هنوز تا پایان فصل بازی‌های زیادی باقی مانده. هر مسابقه یک جنگ است چون هرکدام از حریفان برای هدفی مبارزه می‌‌کنند.»مانولو پرسیادو، سرمربی خیخون هم عقیده دارد که خطایی که منجر به گل بارسا شد، نباید اعلام می‌شد: «این گل قبل از هر چیز نتیجه اشتباه داور و در درجه دوم تیم ما بود. ولی این جزئی از فوتبال است. اتفاقات گاهی به نفع شماست و گاهی نه.»

کد خبر 100718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز