گروه بورس: پس از انحلال شرکت کارگزاری سهام عدالت، مرحله نخست انتقال سهام این شرکت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تا یک هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش همشهری، پس از مدت‌ها تاخیر بالاخره ظرف یک هفته آینده تکلیف نخستین بخش از دارایی‌های شرکت منحل شده سهام عدالت روشن خواهد شد که مربوط به 2میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت استان تهران است.

قرار بود پس از انحلال شرکت کارگزاری سهام عدالت دارایی‌های این شرکت به 30شرکت سرمایه‌گذاری استانی منتقل شود اما با گذشت ماه‌ها از انحلال این شرکت تاکنون اقدام مؤثری در این زمینه انجام نشده و به غیراز شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران، تکلیف هیأت‌مدیره هیچیک از این شرکت‌ها مشخص نیست.

بر همین مبنا قرار است شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی پس از دریافت سبد سهام عدالت به شرکت‌های سهامی عام‌تبدیل و سهام‌شان در یکی از بورس‌های اوراق بهادار یا فرابورس عرضه شود.

در همین رابطه علی مصدر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران از انتقال مرحله نخست سبد سهام عدالت ظرف یک هفته آینده به این شرکت خبر داد و گفت: تا یک هفته آینده 20 هزار میلیارد ریال برابر با 2 میلیارد دلار از سهام شرکت کارگزاری سهام عدالت به شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان سهام ظرف ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت، خاطرنشان ساخت: از مجموع 200 هزار میلیارد ریال سهام عدالت، 10درصد به شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران اختصاص خواهد یافت و با عرضه سهام شرکت‌های دیگر این میزان افزایش خواهد یافت.

به گفته وی این میزان سهام مربوط به 2‌میلیون سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران می‌شود که این تعداد با اضافه شدن میزان سهام به 5/3 میلیون نفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه قرار است سبد شرکت کارگزاری سهام عدالت ظرف چند مرحله منتقل شود درباره دلایل تعویق در انتقال سبد سهام عدالت گفت: پس از انحلال شرکت کارگزاری قرار بود کار انتقال سهام انجام شود اما به‌دلیل برخی اشکالات حقوقی و همچنین عقد قرارداد وکالتنامه این کار به تعویق افتاد اما هفتم ماه جاری ما دعوتنامه سازمان خصوصی‌سازی‌ را دریافت کردیم و هم‌اکنون در مرحله عقد وکالتنامه محضری هستیم؛

بر همین اساس ظرف یک هفته آینده مراحل انتقال سبد سهام استان تهران به پایان می‌رسد.مصدر تاکید کرد: مطابق آیین‌نامه اجرایی سیاست‌های اصل44 پیش‌بینی شده بود تمام شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی تا پایان سال 88 وارد بورس یا فرا بورس شوند اما به‌دلیل منتقل نشدن سبد سهام به این شرکت‌ها این کار با تعویق مواجه شد.

کد خبر 100686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز