شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: وقتی داور گابنی در دقیقه 38 یک پنالتی مشکوک به نفع مصر اعلام کرد و پس از آن به رفیق‌هلیش کارت قرمز نشان داد

قابل پیش‌بینی بود که الجزایر دیگر شانسی برای رسیدن به فینال جام ملت‌های آفریقا ندارد. این اتفاق نقطه عطف مسابقه‌ای بود که به دلیل رویارویی جنجالی دو تیم در پلی‌آف جام جهانی، حساسیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده بود؛ ولی با 10نفره شدن الجزایر دیگر تردیدی وجود نداشت که مصر برای سومین دوره متوالی به فینال می‌رسد. محمد زیدان مهاجم آماده مصری در دقیقه 65 با زدن گل دوم کار را تمام کرد و پس از آن بود که بازیکنان الجزایری ناامید از رسیدن به فینال بازی را به خشونت کشاندند. نادر بلهاج مدافع چپ الجزایر و پورتسموث که از حرکات نمایشی و تحریک‌آمیز احمد المحمدی خشمگین شده بود با تکلی دو پا مدافع مصر را متوقف کرد تا با کارت قرمز مستقیم اخراج شود. در دقیقه 81، محمد عبدالشفی مهاجم تازه‌وارد مصری زننده گل سوم مصر بود.

5 دقیقه پس از آن نوبت شوشی، دروازه‌بان الجزایر بود که کارت قرمز بگیرد. محمد غدو قبل از سوت پایان بازی گل چهارم مصر را به ثمر رساند. شوکی غریب، دستیار مربی مصر پس از این بازی گفت که آنها شایسته رسیدن به سومین فینال متوالی بودند: «ما تیم بزرگی هستیم و شایسته رسیدن دوباره به فینال بودیم. برای رسیدن به فینال ما سه تیم صعودکرده به جام جهانی (نیجریه، کامرون و الجزایر) را شکست دادیم. به علاوه ما در این سه بازی، 10 گل زدیم.» ولی او با این نظر که داور سرنوشت بازی را رقم زد، مخالف است: «اشتباهات داوری جزئی از بازی است و به خاطر همین اشتباهات بود که ما به جام جهانی نرفتیم.» در عوض رباح‌ سعدان، سرمربی الجزایر عملکرد داور را زیر سئوال برد: «نتیجه بازی را داور تعیین کرد.

وقتی داور در صحنه‌ای که پنالتی نبود، به بهترین مدافع ما کارت قرمز نشان داد، نقشه ‌از پیش تعیین شده بود. با سه بازیکن کمتر، جبران گل‌های خورده مقابل مصر که توپ را به خوبی می‌چرخاند، غیرممکن بود.» با این وجود سعدان از پیشرفت تدریجی تیمش در این تورنمنت خوشحال است: «این تیم جوانی است. تجربه اینجا، ما را به خوبی برای جام جهانی آماده می‌کند.»

حریف مصر در فینال، غنا خواهد بود که با تک‌گل آسامواجیان توانست نیجریه را شکست دهد و پس از 18 سال به این مرحله برسد. مهاجم رن در مرحله قبل هم زننده تک‌گل پیروزی غنا مقابل آنگولای میزبان بود. این در حالی است که نیجریه مالکیت توپ را در اکثر دقایق بازی در اختیار داشت و موقعیت‌های خوب زیادی را هدر داد.

راجواچ، مربی غنا پس از این پیروزی گفت: «به بازیکنانم گفتم برای رسیدن به فینال بازی می‌کنیم و فقط نتیجه مهم است، نه بازی زیبا. نیجریه چند فرصت خوب داشت. تیم ما جوان است و به همین دلیل به آنها فرصت داد، خطرساز شوند. در فوتبال مدرن، دفاع اهمیت زیادی دارد.» فینال جام ملت‌های آفریقا یکشنبه‌شب برگزار می‌شود و دو تیم الجزایر و نیجریه در بازی رده‌بندی به میدان می‌روند.

کد خبر 100537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز