همشهری آنلاین: چهره تیم‌های صعود‌کننده به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد.

روز چهارشنبه (30 دی) دیدارهای آخر گروه C انجام شد. در یکی از این دیدارها مصر با دو گل بنین را مغلوب کرد. گل‌های مصر در دقایق 7 و 23 توسط احمد المحمدی و عماد متب زده شد. در دیگر بازی این گروه نیز نیجریه با سه گل بر موزامبیک غبه کرد. گل‌های نیجریه نیز توسط اودم‌وینگی (45 و 47) و مارتینز (86) وارد دروازه موزامبیک شد.

 از این گروه مصر با 9 و نیجریه با 6 امیتاز صعود کرده و بنین و موزامبیک با 1 امتیاز حذف شدند.

از گروه D نیز روز پنجشنبه (1 بهمن) کامرون و تونس به تساوی 2 بر 2 رسیدند. تونس در دقایق 1 توسط امین محمد چرمیتی و دقیقه 63 توسط چیجو، بازیکن کامرونی (گل به خودی) به گل رسید و کامرون نیز در دقایق 47 و 64 توسط اتوئو و نگمو گلزنی کرد. در یک دیدار دیگر در این گروه گابون 1 بر 2 از زامبیا شکست خورد. زامبیا در دقایق 28 و 62 توسط کالامبا و جیمز چامانگا گل زد و تک گل گابون هم در دقیقه 83 به وسیله فابریس دو مارکولینو وارد دروازه زامبیا شد.

 در این گروه کامرون و زامبیا هردو با 4 امتیاز به مرحله بعدی راه یافتند، گابون با همین امتیاز و تفاضل یکسان ولی گل زده کمتر به همراه تونس 3 امتیازی از صعود بازماندند.

در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات، روز یکشنبه (4 بهمن) آنگولا با غنا، و ساحل عاج با الجزایر روبرو می‌شود و روز دوشنبه (5 بهمن) نیز مصر با کامرون، و زامبیا با نیجریه دیدار می‌کند.

کد خبر 100054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز