همشهری آنلاین: نویسنده آمریکایی انزواجو، جی‌دی سالینجر، که رمان کلاسیک ادبیات آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، "ناتور دشت"، را نوشت، در 91 سالگی به علل طبیعی درگذشت.

 به گزارش خبرگزاری رویترز  رمان "ناتور دشت" در سال 1951 منتشر شد و داستان انزوا و عصیان قهرمان نوجوانی به نام هولدن کالفیلد است، به فوریت خوانندگان نوجوانان و جوان را به سوی خود جلب کرد.

 رمان با روایت اول شخص کالفیلد را در شهر نیویورک در روزهای پس از اخراج از مدرسه پیش‌دانشگاهی در پنسیلوانیا به تصویر می‌کشد.

 رمان "ناتور دشت" به بسیاری زبان‌های عمده جهان ترجمه شد و بیش از 65 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. این کتاب به طور معمول در میان بهترین رمان‌های قرن بیستم قرار داده می‌شود.

 سالینجر که از شهرت ناگهانی‌اش ناراحت بود از 1953 زندگی منزوی را اختیار کرد، و به شدت حریم خصوصی خود را در شهر کوچکی در شال غرب نیوهمپشایر حفظ می‌کرد.

او به جز "ناتور دشت" تنها چند کتاب و مجموع داستان کوتاه از جمله "9 داستان"، "فرانی و زوئی"، "سیمور- یک معرفی" را منتشر کرد.

او در مصاحبه‌ای نادر در سال 1974 با نیویورک تایمز گفت که از منتشر نکردن آثارش در "آرامشی فوق‌العاده" دارد.

او گفت: "وضعیتی آرامش‌بخش است. انتشار اثر تهاجمی ترسناک به حریم خصوصی من است. من دوست دارم بنویسم. من عاشق نوشتن هستم. اما تنها برای خودم و برای لذت خودم می‌نویسم."

آثار سالینجر به فارسی هم ترجمه شده است.

کد خبر 100515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز