گروه اقتصادی: با وجود افزایش قیمت برخی اقلام مصرفی مانند نان، مواد پروتئینی، میوه و مرکبات در یک ماه گذشته، وزیر بازرگانی در حاشیه نشست 7 بهمن هیات دولت اعلام کرده است:

هنوز قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی نشده که دلیلی برای افزایش قیمت‌ها وجود داشته باشد و گزارش‌های ما نیز افزایش قیمت‌ها را نشان نمی‌دهد.

مهدی غضنفری در مورد تمهیدات این وزارتخانه برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در آستانه سال جدید گفت: از آنجا که هنوز زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام نشده، با افزایش قیمت مواجه نمی‌شویم.

با وجود این وزارت بازرگانی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در آستانه عید پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است و به‌طور معمول، میوه و مرکبات داخلی توسط مباشرین بخش خصوصی خریداری و ذخیره می‌شود و یارانه‌هایی نیز تعلق می‌گیرد تا این محصولات با قیمت‌های ارزان‌تر از بازار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

وزیر بازرگانی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا برای عید امسال هم به کالاها و مواد خوراکی یارانه‌ تعلق می‌گیرد؟ تاکید کرد: وزارت بازرگانی امسال عید نیز مانند سنوات گذشته عمل خواهد کرد و جای نگرانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دلیلی برای افزایش قیمت‌ کالاها وجود ندارد و گزارش‌های وزارت بازرگانی هم افزایش قیمت کالاها را نشان نمی‌دهد، تصریح کرد: تعداد زیادی بسته برای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در حال بررسی است که یکی از آنها بسته نظارتی برای کنترل قیمت‌هاست که جزئیات آن پس از تصویب به اطلاع مردم می‌رسد.

کد خبر 100459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز