سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

گروه ورزشی: مردان مورینیو با وجود 10 نفره شدن در دقیقه 27 با اقتدار فاتح شهرآورد میلان شدند.

گروه ورزشی: مردان مورینیو با وجود 10 نفره شدن در دقیقه 27 با اقتدار فاتح شهرآورد میلان شدند.اینتر آماده که بیش از 60 دقیقه از بازی را 10 نفره بود با پیروزی درخشان 2 بر صفر، امیدهای میلان برای نزدیک شدن به صدر جدول را بر باد داد. اینتر شروعی رویایی داشت و پس از خلق چند موقعیت خوب در دقیقه دهم با پاس پاندف و ضربه دیه‌گو میلیتو به گل رسید. حتی اخراج پرسروصدای اسنایدر در دقیقه 27 به میلان کمک نکرد تا بتواند سرنوشت بازی را تغییر دهد. پس از کارت زردی که روکی، داور کم‌تجربه بازی به دلیل شبیه‌سازی به لوسیو داد، اسنایدر با هدف تمسخر داور برای او دست زد و با کارت قرمز غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شد.

تا این لحظه، بازیساز هلندی موثرترین بازیکن اینتر بود و در فضای پشت هافبک‌های میلان چند بار صاحب موقعیت شده بود. این اخراج اما تمرکز اینتر را بر هم نزد و این تیم با فشرده‌شدن در نیمه خودی توانست با برتری به رختکن برود.لئوناردو در شروع نیمه دوم، سیدورف خلاق را جانشین گاتوزوی کم اثر کرد تا میلان شروعی توفانی داشته باشد. بدین‌ترتیب در دقایق اولیه این نیمه سیدورف، رونالدینیو و بوریه‌لو موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند، ولی این موج به تدریج خاموش شد.

مورینیو که هر دو مهاجمش را در زمین نگه داشته بود، سرانجام مزد ریسکش را گرفت. پس از اینکه پاندف فرصت تک‌به‌تک روی پاس میلیتو را به تیر دروازه زد در دقیقه 65 ضربه ایستگاهی را از دست نداد و آن را به گوشه دروازه دیدا فرستاد. مورینیو بلافاصله تیاگو موتا را جانشین مهاجم مقدونیه‌ای کرد و از این لحظه، میلان به سختی می‌توانست به دروازه اینتر نزدیک شود. در دقیقه 90  داور با اعلام خطای هند لوسیو در محوطه جریمه، کارت زرد دوم را به مدافع برزیلی نشان داد تا اینتر 9 نفره شود. ولی ژولیو سزار ضربه پنالتی رونالدینیو را که می‌توانست امیدهای میلان را زنده کند، مهار کرد.

مورینیو: نمی‌خواهند ما قهرمان شویم

مورینیو در پایان بازی درحالی که با وجود پیروزی از تصمیمات داور خشمگین بود، گفت: «حالا متوجه شده‌ام که آنها به ما اجازه نخواهند داد اسکودتو را بالای سر ببریم. در بازی مقابل باری، بونوچی اخراج نشد و در دربی داوران هر کاری می‌کردند تا مانع پیروزی ما شوند.

می‌بینم که اینجا چه اتفاقی می‌افتد.» او درباره صحنه اخراج اسنایدر اضافه کرد: «داور از من پرسید اگر بازیکن من به حالت تمسخرآمیزی برای تصمیم من دست بزند، عصبانی می‌شوم و من گفتم نه. داور باید بتواند بازیکن را درک کند. ولی با گذشت زمان ما متوجه شدیم که کارت قرمز روکی به اسنایدر اتفاقی نبوده. ما ثابت کردیم تنها در صورتی می‌بازیم که ما را 6 نفره کنند.»  او درباره جریان بازی هم گفت: «اینتر از نظر تاکتیکی، بدنی و روحی فوق‌العاده بود و از شروع بازی مشخص بود که ما قوی‌تریم و به راحتی می‌بریم.

این پیروزی مهمی بود ولی برایم طعم عجیبی دارد.» لئوناردو، سرمربی میلان هم با تمجید از اینتر گفت که تیمش خیلی کند بود. او اما با وجود فاصله 9 امتیازی تیمش با اینتر صدرنشین (میلان یک بازی کمتر دارد) معتقد است که چیزی تغییر نکرده. لئوناردو گفت: «اینتر شروع خیلی خوبی داشت و زود به گل رسید. هرچند اخراج اسنایدر شرایط بازی را تغییر داد، ولی ما نتوانستیم از این موقعیت استفاده کنیم. اینتر قدرت فوق‌العاده‌ای در ضدحملات دارد و به خوبی از آن استفاده کرد. اینتر با نفرات زیاد دفاع می‌کرد و گردش توپ ما کند بود.»

او درباره فاصله 9 امتیازی دو تیم پس از دربی گفت: «همه می‌دانستند که اینتر تیمی قوی است و این بازی نمی‌تواند روی عملکرد ما تاثیر بگذارد. تیم ما کیفیت‌اش را حفظ کرده ولی اینتر نسبت به هفته‌های قبل خیلی بهتر بازی کرد. همیشه گفته‌ایم که بازی به بازی پیش می‌رویم و اهداف خاصی برای خودمان در نظر نمی‌گیریم. ما با یک بازی کمتر در رتبه دوم هستیم و لیگ قهرمانان را هم در پیش داریم. این شکست چیزی را برای ما تغییر نمی‌دهد.» لئوناردو برخلاف مورینیو تعویض‌های موفقی نداشت و ورود دیر هنگام هونتلار هم کمکی به میلان نکرد.

مورینیو با اشاره به این موضوع در پایان بازی گفت از این که اینزاگی روی نیمکت ماند، خوشحال است، چراکه این مهاجم با تجربه او را نگران می‌کند. دیوید بکام، هافبک انگلیسی میلان هم که تلاشش برای فرار از شکست کافی نبود، گفت: «از این نتیجه خیلی ناراحتیم، ولی این جزئی از فوتبال است. برتری عددی به ما کمکی نکرد و ما بدشانس بودیم.»

کد خبر 100283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز