دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: از نظر وزیر آموزش و پرورش یکی از عوامل نابسامانی وزارت آموزش و پرورش، «رسانه‌ها و مطبوعات» هستند چون رسانه‌ها اعلام می‌کنند:

وجود 30‌هزار دانش‌آموز معتاد در کشور، اختصاص 25‌درصد مدارس به بخش خصوصی، اخراج دانش‌آموزان معتاد از مدارس و....

در وزارتخانه‌ای که بنا به اقرار مسئولان آن آمار درست و حسابی وجود ندارد طبیعی است که آمار و ارقام جایگاهی ندارد. به هر حال چون برخی از رسانه‌ها به وظیفه ذاتی خود که همان اطلاع رسانی است عمل می‌کنند مقصرند و در وزارت آموزش و پرورش هیچ خبری نیست، الا خبر تغییر نظام آموزشی و به تبع آن تغییر برخی از مدیران.

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مسئولان ارشد آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، رسانه‌ها و خبرنگاران را متهم کرده که اخباری را منتشر می‌کنند که به آموزش و پرورش لطمه می‌زند. با توجه به دیدگاه وزیر آموزش و پرورش برای اینکه متهم به اعلام آمار دروغ نشویم موارد زیر را عینا از خبرگزاری فارس آورده‌ایم:

وجود 30‌هزار دانش‌آموز معتاد کذب است

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی از رسانه‌ها و مطبوعات خبری را مبنی بر اینکه در کشور 30‌هزار دانش‌آموز معتاد وجود دارد منتشر کردند که لازم است بگویم هر فردی که این را گفته دروغ گفته است. حاجی بابایی ادامه داد: از افرادی که می‌گویند در کشور 30 هزار دانش‌آموز معتاد وجود دارد تقاضا می‌کنم که اسامی آنها را به وزیر هم بدهند.

اختصاص 25‌درصد آموزش و پرورش به بخش خصوصی کذب است

وی بیان کرد: مطبوعات دوست دارند که هر روز یک خبر درخصوص آموزش و پرورش منتشر کنند. برای مثال، در روزنامه‌ای خبری مبنی بر اختصاص 25‌درصد آموزش و پرورش به بخش خصوصی منتشر شده است که همه مطبوعات و رسانه‌ها به تحلیل آن پرداختند.

دانش‌آموز معتاد همانند یک بیمار است

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی از مطبوعات و رسانه‌ها به انتشار خبرهایی می‌پردازند که به آموزش و پرورش لطمه وارد می‌کند همانند اینکه دانش‌آموزان معتاد را از مدارس بیرون می‌اندازند. وی اضافه کرد: اگر آن خبرنگار دارای درایت لازم باشد می‌فهمد که دانش‌آموز معتاد همانند مریض بوده و باید در بیمارستان مداوا شود.

یاد‌آوری چند نکته
1-  محض اطلاع وزیر محترم آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم که آمار 30‌هزار دانش‌آموز معتاد را سال‌86 جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

به گزارش فارس محمد‌رضا جهانی در گفت‌وگو با سایت پلیس اظهار کرد: «30‌هزار دانش‌آموز معتاد در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد که باید برای درمان آنان برنامه‌ریزی شود.» چند روز پیش هم خبرگزاری فارس به نقل از علی‌اصغر حسنی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس آمار دانش‌آموزان معتاد را « بیش از 30‌هزار نفر» اعلام کرد.

2- در‌باره اختصاص 25‌درصد مدارس به بخش خصوصی نیز باید گفت که این خبر را مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد.

مهدی جلالی با اشاره به برنامه پنجم توسعه به مهر گفت: «طبق برنامه پنجم توسعه باید بین۲۰ تا ۲۵‌درصد مدارس کشور به بخش غیر‌‌‌دولتی واگذار شود.»

3- بحث اخراج دانش‌آموزان معتاد را نیز سردار احمدی‌مقدم، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر آبان‌ماه امسال در حاشیه نخستین گردهمایی تخصصی معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها مطرح کرد. وی اعلام کرد: «دانش‌آموزان به محض اعتیاد، اخراج می‌شوند و پس از آن، آموزش و پرورش اعلام می‌کند هیچ دانش‌آموز معتادی وجود ندارد.

4- چندی پیش نیز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از وزیر به صراحت از حذف دوره راهنمایی خبر داد که وزیر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت این موضوع را رد کرد. در آن ماجرا نیز مطبوعات مقصر معرفی شدند.

کد خبر 100253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز