یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

ایسنا: طبق بررسی‌های اولیه بالا بودن سرعت و ‌رعایت نکردن سرعت معین و مجاز برای ورود به ایستگاه، علت بروز سانحه‌ قطار مسافری مشهد ـ تهران در روز شنبه بوده است

غضنفر فولادی ـ‌ معاون اجرایی شرکت‌ قطارهای مسافری رجاء ـ با بیان این خبر گفت: ممکن است عوامل دیگری نیز در بروز این حادثه مؤثر بوده باشند که این عوامل از سوی کمیسیون بررسی سوانح اعزام شده در محل حادثه، در حال بررسی و جمع‌بندی است و به‌زودی اعلام خواهد شد. 

غضنفری عامل فرسودگی ریل و بسته بودن سوزن‌های این خط را رد کرد و ادامه داد: این موضوع از پیش‌بینی‌ها و فرضیات اولیه بوده است.  وی افزود: از ساعت 4بعدازظهر روز شنبه، خط آهن تهران ـ‌ مشهد بازگشایی شد و نخستین قطار پس از حادثه ساعت 17:10 از تهران به مشهد، از این خط عبور کرد.

معاون اجرایی شرکت قطارهای مسافری رجاء با بیان اینکه در این حادثه 7 نفر (6 زن و یک کودک) کشته شده‌اند، گفت: 22 مجروح این حادثه با رسیدگی‌ بموقع گروه‌های محلی به بیمارستان‌های شهر‌های اطراف منتقل شدند که روز شنبه همگی سرپایی مداوا و مرخص شدند و تنها یک نفر از مجروحان در بخش ICU بیمارستان امداد سبزوار بستری است. 

عضو کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن با اشاره به اینکه این قطار حدود 50مسافر داشته است، یادآور شد: مسافرانی که آسیب ندیده بودند به وسیله قطارهای مسیر یا اتوبوس به مقصدهای مورد نظرشان منتقل شدند؛ همچنین بیماران ترخیص شده به میل خودشان به مسیرهای درخواستی منتقل شدند. در این حادثه لکوموتیوران این قطار نیز مجروح شده است.

برپایه این گزارش، ‌در این حادثه تلخ که صبح روز شنبه 3بهمن در ایستگاه آزادور رخ داد، قطار توربوترن با 50 مسافر از ریل خارج شد.

3 جان باخته از خانواده همشهری

متأسفانه در این حادثه خونین 3 نفر از جان باختگان به نام‌های اعظم تراز،  مریم نوری و کیمیا علی عسگری (مادر،  همسر و فرزند  سعید علی عسگری، مدیر امور اداری روزنامه همشهری) بودند که با فوت آنها، خانواده همشهری عزادار شد.

کد خبر 100184

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز