همشهری آنلاین: آخرین اخبار دریافتی از سانحه آتش‌سوزی هواپیما در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و بویژه اظهارات مسافران این پرواز حکایت از زنده بودن تمام مسافران پرواز 6437 دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالیکه آتش زبانه می‌کشید و نیمی از هواپیما از آن جدا شده بود مسافران به طرز معجزه آسایی نجات یافتند و مجروحان حادثه اغلب دچار شوک و استرس هستند و هیچ فردی آسیب جدی ندیده است.[سانحه هوایی در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد]

این‌ها سخنان برخی مسافران پرواز آبادان - مشهد است که نجات از هواپیما و آتش را معجزه می‌دانند و آن را با زیارت پرخیر و برکتی که در عتبات عالیات داشته‌اند مرتبط می‌دانند.

به گفته یکی از شاهدان عینی که مسافر پرواز هواپیمای توپولوف شرکت هواپیمایی تابان از آبادان به مشهد بوده است، بیشتر حادثه دیدگان دچار شوک و استرس شده اند و به نظر مه غلیظ موجب این حادثه شده است.

وی خاطرنشان کرد: دیشب که پروازمان در مشهد به زمین ننشت و در اصفهان فرود آمدیم احساس کردیم اتفاق خیلی بدی افتاده است اما از اینکه سالم بودیم شکرگزاری کردیم اما با اتفاق امروز صبح (یکشنبه 4 بهمن) فهمیدم که همیشه می‌تواند بدتر باشد و باز وقتی نجات یافتیم، فهمیدیم که جز شکرگزاری کار دیگری نباید کرد.

شاهد دیگری افزود: نیروهای امداد، اورژانس و آتش نشانی انصافا در لحظات اولیه این حادثه در محل حضور پیدا کردند و دیدن آن‌ها دلگرممان کرد که نجات می‌یابیم.

وی افزود: از مسئولان سازمان هواپیمایی کشور می‌خواهیم که جلوی تکرار این گونه حوادث را بگیرند و به خصوص به سوانحی که در سال جاری در فردگاه بین المللی مشهد اتفاق افتاده رسیدگی کنند.

وی اظهار داشت: از سال 85 تاکنون چهار سانحه هوایی در این فرودگاه اتفاق افتاده است و بیش از 35 نفر در این سوانح کشته شده‌اند و این منهای مسافرانی است که در شهرهای دیگر در اثر سقوط هواپیما جان باخته‌اند.

یک شاهد دیگر اظهار داشت: هواپیما شب گذشته از آبادان به مشهد در حال پرواز بود که به علت مه غلیظ در اصفهان فرود آمد، تمامی مسافران از خلبان درخواست کردند که به تهران برود اما وی علیرغم اصرارها تصمیم گرفت به مشهد بیاید که متاسفانه این حادثه اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: هر چند جان سالم به در بردیم ولی چه کسی پاسخگوی روان‌های آزرده مسافران و کابوس دائمی آن‌هاست.

صبح روز یکشنبه یک فروند هواپیمای توپولوف روسی متعلق به شرکت هواپیمایی تابان که زائران عتبات عالیات اهل خراسان رضوی را از آبادان به مشهد منتقل می کرد، دچار سانحه شد.

این هواپیما شنبه شب 3 بهمن به دلیل مه گرفتگی در فرودگاه اصفهان فرود آمده بود و صبح روز یکشنبه بار دیگر به سمت مشهد پرواز کرده بود.

در این سانحه 46 نفر مجروح شدند که اغلب دچار شوک و استرس هستند و خوشبختانه کسی کشته نشده است.

هم اکنون پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به حالت تعلیق است و باند فرودگاه جهت پروازهای بعدی آماده می‌شود.

کد خبر 100141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز