همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش به رغم اعمال فشارهای موجود، هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری معای فلسطین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در مراسمی که به مناسبت پایان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در دمشق برگزار شد، [عقب نشینی تدریجی نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه] اظهار داشت: حماس به دنبال جنگی دیگر با اسرائیل نیست، اما هم چنان به مبارزه مسلحانه به عنوان ابزاری برای آزادسازی خاک اشغال شده فلسطین پایبند است.

وی هم چنین عنوان داشت: حماس با اشغالگری و به رسمیت شناختن مشروعیت رژیم صهیونیستی مخالف است و بازسازی مقاومت و توسعه آن را در اولویت امور خود قرار می‌دهد و به آن اولویت می‌بخشد.

خالد مشعل تاکید کرد: کسی که گمان می‌کند اعمال فشار‌ها علیه حماس موجب تغییر موضع‌گیری‌های این جنبش می‌شود و بر اثر اعمال فشارها و تحریم‌ها مواضع خود را تغییر می‌دهد اشتباه می‌کند، زیرا حماس چیزی را جز آزادسازی خاکش، بازگرداندن بیت‌المقدس و احقاق حق بازگشت آوارگان فلسطینی نمی‌پذیرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که به شهادت بیش از 1400 فلسطینی منجر شد، اظهار داشت: غزه پیروز هم چنان مجروح است، خانه‌های آن هم چنان ویران هستند، مرزهای آن بسته و این منطقه هم چنان در محاصره است و علاوه بر آن دیوار فولادی نیز به این محاصره افزوده شده است.

وی افزود: من آشکارا می‌گویم ای سروران، ای رهبران امت مسلمان، غزه نیازمند بازسازی و شکستن محاصره است نه ساخت دیوار.

وی بار دیگر تاکید کرد: ما به دنبال جنگ نیستیم اما چنان چه جنگ بر ما تحمیل شود، با قدرت هر چه تمامتر مقابله خواهیم کرد.

خالد مشعل هم چنین از نشست آتی سران عرب خواست تا موضوع لغو محاصره غزه و بازسازی ویرانی‌های به جای مانده از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه این منطقه را در اولویت برنامه‌های نشست خود قرار دهند.

وی هم چنین از اعراب خواست تا نقش یک بازیگر قدرتمند را در منطقه ایفا کرده و یک استراتژی مشترک با ایران جهت مبارزه با تنها دشمن حقیقی یعنی اسراییل ترسیم کنند.

وی هم چنین عنوان داشت: ملت عرب و مسلمان مسئولیت بزرگی در قبال غزه و مساله فلسطین دارند.

مشعل سفر اخیر جورج میچل فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه را تنها یک نیرنگ جدید دانست که به اهداف رژیم صهیونیستی خدمت می‌کند و هدف از آن کم کردن بار مسئولیت و مشکلات از دوش دولت آمریکا است.

وی تاکید کرد: بیت‌المقدس اشغالی به دلیل تلاش‌ها برای یهودی سازی این شهر، حفاری‌های اسرائیل، ویران کردن منازل فلسطینیان و کوچاندن آنها با خطری بزرگتر از قبل روبرو شده و من از این می‌ترسم که جهان عرب و اسلام به زودی با ویرانی مسجدالاقصی غافلگیر شوند.

وی هم چنین اظهار داشت: نبرد فلسطین با صهیونیست‌ها نبرد خیر علیه شر، آزادی علیه اشغالگری و حق علیه ظلم است.

وی بار دیگر با تاکید بر برتری نیروهای مقاومت اظهار داشت: هر چند که اسرائیل از نظر برخورداری از سلاح برتری دارد، اما تجربه ثابت کرده که در تحقق پیروزی ناتوان است.

خالد مشعل هم چنین عنوان داشت: حماس هرگز از گزینه‌ مقاومت و مسئولیت‌های سیاسی‌اش شانه خالی نخواهد کرد و عرصه سیاسی را به دشمنانش واگذار نمی‌کند.

وی گفت: ما به دنبال منافع سیاسی نیستیم اما هرگز عرصه را برای آنها خالی نمی‌کنیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم چنین اظهار داشت: حماس هرگز از حقوق و اصول ملی مردمش چشم پوشی نخواهد کرد و با هدف احقاق حقوق ملت فلسطین، اولویت‌ را به احیای مقاومت و گسترش آن داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری معای فلسطین، وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین که خود را به ملت تحمیل کرده باید یک تشکیلات سالم باشد و نه فاسد؛ تشکیلاتی که از مردم حمایت کند نه از اسراییل، همراه مقاومت باشد نه این که از پشت به مقاومت خنجر بزند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم چنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول تعطیل شدن طرح تبادل اسیران فلسطینی با گلعاد شلیط، اسیر اسراییلی دانست و افزود: گلعاد شلیط تا زمانی که اسیران ما به خانه‌هایشان بازنگردند، هرگز به خانه‌اش بر نمی‌گردد.

وی هم چنین نسبت به وقوع جنگ جدید در منطقه هشدار داد.

کد خبر 100088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز