همشهری آنلاین: سه ماه تا یک سال پیش از آغاز بارداری باید بدنتان را برای آن آماده کنید.

به کار بستن این توصیه‌ها می‌تواند به شما کمک کند:

  • با خوردن مقدار زیادی سبزیجات دارای برگ‌های سبز، مرکبات، میوه‌های مغزدار و غلات غنی‌شده به مقدار کافی اسید فولیک دریافت کنید. یا روزانه مکمل اسید فولیک به میزان 400 میکروگرم مصرف کنید.
  • روزانه دست کم سه لیوان شیر کم‌چربی در هرروز بخورید تا مقدار کافی کلسیم دریافت کنید. سایر منابع کلسیم عبارتند از: پنیر، ماست کم‌چربی، ماهی آزاد، ساردین و برنج.
  • میزان مصرف کافئین (چای و قهوه، نوشابه‌های گازدار) را در رژیم غذایی‌تان محدود کنید.
  • همه شیرین‌کننده‌های مصنوعی، داروهایی را که دکترتان تجویز نکرده است و سیگار را کنار بگذارید.
  • ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی را دکترتان توصیه کرده است، مصرف کنید.


HealthDay News, 28 May, 2008

کد خبر 53473

برچسب‌ها