همشهری آنلاین: نشانگان پیش از قاعدگی (PMS) بسیاری از زنان را درست پیش از روزهای قاعدگی‌شان مبتلا می‌کند.

علائم شایع شامل چنگه شکمی، آروغ‌زدن، خستگی و نوسان خلق است.

برای کمک به تخفیف این علائم این توصیه‌ها را به کار ببندبد:

  • به طور مرتب ورزش کنید.
  • مقدار زیادی میوه، سبزی و غلات کامل یا سبوس‌دار بخورید و از  خوردن غذاهای پرنمک و نوشیدنی‌های کافئین‌دار پرهیز کنید.
  • سعی کنید دست کم هشت ساعت در شب بخوابید.
  • از سیگار کشیدن اجتناب کنید.
  • استرس‌های خود را تخفیف دهید. انحراف توجه از تنش‌ها ممکن است با گفتگو با دوستان یا نوشتن یادداشت‌های روزانه ایجاد شود.


HealthDay News,10 July, 2007

کد خبر 26240

برچسب‌ها