همشهری آنلاین: دست کم سه ماه پیش از اینکه سعی کنید باردار شوید، باید اطمینان حاصل کنید، بدنتان مواد مغذی لازم برای پرورش یک نوزاد سالم را دریافت می‌کند.

به این توصیه‌ها برای آماده‌شدن برای بارداری عمل کنید:

  • ترتیبی دهید که روزانه دست کم 400 میکروگرم فولات یا اسیدفولیک، از راه رژیم غذایی یا به صورت مکمل دریافت کنید.
  • دست کم 1000 میلی‌گرم در روز کلسیم مصرف کنید - که معادل سه لیوان 250 میلی‌لیتری شیر کم چرب است.
  • با دکترتان درباره مصرف ویتامین‌‌‌های خاص برای زنی که باردار است یا احتمال دارد باردار شود، صحبت کنید.
  • مصرف کافئین (موجود در قهوه، چای و نوشابه‌های کولادار) را به کمتر از 300 میلی‌گرم در روز کاهش دهید، زیرا کافئین ممکن است بر باروری و توانایی بدن شما برای جذب کلسیم و آهن تاثیر بگذارد.
  •  از مواد مخدر، سیگار و شیرین‌کننده‌های مصنوعی پرهیز کنید.

HealthDay News,12 Sep.. 2008

کد خبر 63138

برچسب‌ها